Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului S4 a anunțat că, din această săptămână, va benefica de un soi de easybox-uri unde bucureștenii pot să depună solicitări și de unde pot fi ridicate acte. Este vorba despre EConBox, căsuța poștală inteligentă.
„EasyBox-uri” pentru acte și de la Primăria S4
Două astfel de căsuțe poștale inteligente, care facilitează relația dintre bucureșteni și DGASPC Sector 4, au fost montate la intrarea principală a Grand Arena Mall, pe Bulevardul Metalurgiei nr. 12-18. Acestea ar urma să fie funcționale din această săptămână.
EConBox are scopul de a scuti oamenii de statul la cozile infernale de la ghișee pentru depunerea/ ridicarea unor acte.
Este un serviciu “tastezi” și “ridici/depui”, care conectează cetățenii și instituțiile, fără a mai merge la ghișeu sau a mai sta la coadă, pe modelul atât de popularelor easybox-uri, transmite DGASPC Sector 4.
Te-ar mai putea interesa și:
Cum funcționează EConBox
Pentru a veni în ajutorul cetățenilor, DGASPC a transmis și cum trebui să fie utilizate aceste „easybox-uri”. Astfel că, pașii pe care bucureștenii trebuie să-i urmeze sunt următorii:
- Pasul 1:
- Persoana interesată trebuie să acceseze ACEST link, să selecteze ADAUGĂ SOLICITARE și să aleagă tipul documentului pe care dorește să-l depună. De asemenea, ce poate cere ca documentul eliberat să fie ridicat tot de la EConBox.
- Pasul 2:
- Persoana interesată se uită ce documente/anexe are de pregătit, ale căsuță la care dorește să depună actele și cu vrea să primească răspunsul solicitării.
- Pasul 3:
- Odată ce sunt îndeplinite toate cerințele pentru depunere, se va primi pe e-mail o confirmare ce conține un cod PIN și un cod QR. Acestea se folosesc pentru depunerea documentelor.
- Pasul 4:
- După primirea e-mailului, cetățenii au la dispoziție 24 de ore pentru depunerea documentelor la EConBox. Pentru depunere, se procedează exact că in cazul oricărui easybox. Mai precis, se scanează codul QR sau se introduce PIN-ul primit, iar unul dintre sertare se va deschide automat. După depunerea actelor și închiderea ușii se va realiza automat înregistrarea solicitării cu un număr în registratură din partea instituției.
- Pasul 5:
- Actele vor fi ridicate de un funcționar car ele va repartiza departamentelor sau serviciilor responsabile cu soluționarea acestora.
- Pasul 6:
- După ce solicitarea este finalizată, un funcționar va depune actele eliberate în EConBox. Cetățeanul va fi înștiințat printr-un e-mail și va avea la dispoziție 48 de ore pentru ridicarea lor.