E oficial: Se scumpește metroul. Au fost prea puține petiții împotriva scumpirii

de:
25 mart. 2015
0 Afișari
E oficial: Se scumpește metroul. Au fost prea puține petiții împotriva scumpirii

Reamintim că tarifele pentru călătoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, preţul cartelei pentru două călătorii urmând să crească de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 de lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 de lei, faţă de 60 de lei, cât este în prezent.

Iată comunicatul de la Ministerul Transporturilor: „În perioada 10-23 martie 2015, propunerea Metrorex de ajustare a tarifelor de călătorie cu metroul a fost în consultare publică pe site-ul MT. În acest interval au fost primite peste 200 de petiții, în condițiile în care, zilnic, metroul transportă peste 600.000 de călători.
Luni, 23.03.2015, în cadrul ședintei plenului Comisiei de Dialog Social (CDS) organizată la nivelul MT, a fost prezentată și susținută fundamentarea proiectului de act normativ. În cadrul dezbaterii, reprezentanții confederațiilor sindicale și patronale membre CDS au fost de acord în unanimitate cu promovarea proiectului de act normativ în forma prezentată.
Pentru o reală informare a opiniei publice precizăm că ajustarea tarifelor de călătorie va conduce la o creștere a veniturilor proprii ale societății cu aproximativ 4,4 milioane de lei lunar. Această sumă este necesară acoperirii deficitului de finanțare a societății pe anul 2015. Precizăm că, în acest an, subvenția alocată Metrorex pentru călătoria cu metroul a scăzut de la 369 milioane de lei în 2014, la 328 milioane de lei în 2015. Costul real al unei călătorii cu metroul este de 4 lei, iar tariful mediu încasat pe o călătorie de la pasageri este de 1 leu, diferența fiind acoperită din subvenții și alte venituri ale societății. Subvenția și veniturile actuale ale Metrorex nu pot acoperi costul real al unei călătorii.
Astfel, suma de 4,4 milioane lei pe care Metrorex le va încasa lunar ca urmare a majorării tarifelor de călătorie va fi utilizată pentru asigurarea serviciului de transport public cu metroul în condiții de deplină siguranță:
30% pentru asigurarea de materiale privind siguranța circulației (șina de cale ferată, elemente de prindere, macaze, piese de schimb și asigurarea alimentării cu energie electrică, termică și apă);
32% pentru asigurarea serviciilor de pază, curățenie în stații și trenuri de metrou, reparații și întreținere lifturi, scări rulante, etc;
4% cheltuieli cu personalul (pentru menținerea salariilor actuale)
34% cheltuieli de exploatare (amortizarea mijloacelor fixe puse în funcțiune, taxe, etc)
Menționăm că abonamentul lunar are un număr nelimitat de călătorii, prețul acestuia fiind crescut doar cu 16,7% (de la 60 de lei – la 70 de lei).
Comparativ, abonamentul de 62 de călătorii avea un număr limitat de călătorii pe lună și în cazul păstrării acestui abonament, creșterea ar fi trebuit să fie de cca 30%.
Astfel, opțiunea Metrorex a fost de a oferi călătorilor varianta cea mai avantajoasă: călătorii nelimitate la un preț mai mic.
„ Pentru deciziile importante, ca de obicei, am luat în seama reacția societății civile. Și în cazul metroului, am văzut că au existat și nemulțumiri legate de ajustarea tarifelor. Pentru oamenii cu venituri mai mici sunt justificate și îi înțelegem. Pe de altă parte, există și categorii sociale care beneficiază de o serie de facilități.
Unele măsuri, chiar dacă nu sunt populare, sunt necesare. În această situație s-a optat pentru varianta abonamentului cu număr nelimitat de călătorii, la un preț mai mic, în detrimentul variantei abonamentului cu număr limitat de călătorii, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Astfel, noile tarife de călătorie cu metroul vor intra în vigoare din 28 martie, cu riscul unor nemulțumiri din partea călătorilor – a mai precizat ministrul – dar cu obligația pentru Metrorex să se dezvolte și să se modernizeze, astfel încât bucureștenii să circule cât mai curand și pe noile magistrale”.”

Conform bugetului de venituri şi cheltuieli pe acest an al Metrorex, aprobat de Guvern şi publicat luni în Monitorul Oficial, numărul de angajaţi prognozat pentru finele anului va scădea uşor, de la 4.224, la finele anului trecut, la 4.218 persoane.

Vor creşte, în schimb, cheltuielile cu salariile (de la 207,1 milioane de lei la 211,6 milioane de lei) şi bonusurile acestora (de la 12,3 milioane lei la 14,6 milioane lei).

Şi câştigul mediu lunar pe salariat a fost estimat în creştere, de la 4.439 lei la 4.537 lei, informează digi24.ro.

Cheltuieli mai mari au fost calculate şi pentru contractul de mandat al conducerii, de la 513.000 de lei la 713.000 de lei.

Veniturile şi cheltuielile totale au fost estimate la 683,4 milioane de lei, cu profit zero, subvenţia primită de la stat fiind menţinută aproape la acelaşi nivel ca anul trecut, de 328 de milioane de lei.

Cookies