După războiul în declarații, Ministrul Transporturilor trimite Corpul de Control la Metrorex

02 feb. 2021
55 Afișari
După războiul în declarații, Ministrul Transporturilor trimite Corpul de Control la Metrorex

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, trimite Corpul de Control la Metrorex, după ce a declarat faptul că aceasta din urmă nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii.

„Situația Metrorex este foarte dificilă. Dacă acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puțin de 30%”, a declarat ministrul Transporturilor, potrivit hotnews.ro.

Conform ministrului Transporturilor, în 2016 subvenția de la MT era de 297 milioane de lei, iar în 2020 a ajuns la 683 de milioane de lei.

„O sumă care nu poate fi acoperită de bugetul de stat, și care ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea națională, în afara investițiilor din fonduri europene). Ca să fie limpede, aceștia sunt banii strânși din taxele și impozitele românilor din TOATĂ ȚARA. Și dacă merg la metroul bucureștean, nu merg către alte cheltuieli și investiții din țară”, spune Drulă.

În același timp, ministrul Transporturilor a explicat cum s-a ajuns în această situație.

„Ce s-a întâmplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale. În condițiile în care anul trecut traficul de călători s-a prăbușit din cauza pandemiei, ducând la o scădere a veniturilor cu 126 milioane lei, în luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o creștere de 18% (!!!) a salariilor”, a explicat Cătălin Drulă.

Nu în ultimul rând, ministrul este de părere că mărirea salariilor fără fundament nu pot fi acceptate.

„Problema este cu liderii de sindicat, precum vocalul domn Rădoi, care le-au vândut iluzii. Lideri care își dau aere de șefi de cartel și se comportă de parcă bugetul statului, strâns din taxele și impozitele tuturor românilor, este un sac fără fund. Bugetul nu este un sac fără fund. Creșterile salariale, pe seama bugetului de stat, fără fundament în creșteri de venituri sau eficiență, nu sunt acceptabile. După cum nu este corect ca România întreagă, care suferă de lipsă de investiții în infrastructură pe tot teritoriul ei, să le plătească an de an”, mai spune ministrul Transporturilor.

Cookies