După mai bine de 20 de ani, Gara de Nord din București va fi modernizată cu bani europeni. Lucrările ar urma să înceapă în 2023

03 dec. 2022
15320 Afișari
După mai bine de 20 de ani, Gara de Nord din București va fi modernizată cu bani europeni. Lucrările ar urma să înceapă în 2023
După mai bine de 20 de ani, Gara de Nord din București va fi modernizată cu bani europeni. Lucrările ar urma să înceapă în 2023. Sursa foto: Agerpres

Gara de Nord din București este monument istoric și, totodată, cea mai mare gară din România. După mai bine de 20 de ani, va fi modernizată, prin fonduri europene. Lucrările ar urma să înceapă în 2023, iar teoretic, ar putea fi gata cel mai devreme în anul 2027.

Gara de Nord din București, modernizată cu bani europeni

Întâi de toate, spoiler alert: Investiția pentru modernizarea Gării de Nord din București a fost supusă dezbaterii publice și trebuie aprobată în Guvern în perioada următoare.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii își dorește ca, în primul rând, clădirile să fie consolidate și reabilitate. Aceste lucrări valorează peste 120 de milioane de euro, iar termenul de finalizare este de 4 ani. Astfel, Capitala ar urma să aibă o gară modernă în anul 2027, dacă totul ar decurge conform planului.

„Avem un termen de 4 ani din momentul semnării contractului. Deci eu sunt convins că undeva, în 2027, dacă nu vom avea contestații și alte probleme neprevăzute, Gara de Nord să arate cu totul și cu totul altfel”, a declarat Ionuț Săvoiu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, potrivit Știrile TVR.

În 1999 a avut loc ultima reparație capitală

Construită în urmă cu 150 de ani, Gara de Nord din București este monument istoric. În prezent, aceasta se află într-o stare avansată de degradare.

Ultima reparație capitală a avut loc în urmă cu 23 de ani, în anul 1999.

De ani de zile, autoritățile discută despre modernizarea întregii zone a gării, dar proiectul nu a fost pus în practică niciodată din cauza birocrației.

După ce vor fi reabilitate și consolidate clădirile (prima fază), vor fi modernizate peroanele, dar și alte facilități (a doua fază a proiectului).

„Gara de Nord are nevoie să regândească complet fluxurile de trafic. Liniile, liniile trebuie regândite. În forma în care au fost proiectate acum 150 de ani nu mai sunt utile pentru transportul modern”, transmite Mihai Crăciun, membru fondator, Asociaţia ,,Construim România”, conform sursei citate.

Cookies