ARHIVA B365

Dunărea,primul tren de metrou CAF,a început probele dinamice „de anduranţă” pe Magistralele 1,2 şi 3

Începând cu dimineaţa zilei de 10 mai 2014 primul tren furnizat de firma spaniolă CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES, S.A. (CAF), respectiv trenul 1301-2301 – „Dunărea”, a început programul de probe dinamice „de anduranţă”, prezenţa acestuia în peisajul cotidian al sistemului nostru de transport devenind o certitudine.

În perioada 08.01–05.05.2014, în timpul în care serviciul comercial pentru călători era sistat – preponderent în cursul nopţilor – s-au desfăşurat în reţeaua de metrou probele dinamice „de tip” cu primele 2 trenuri de metrou furnizate de firma CAF. La aceste probe au participat reprezentanţii Autorităţii Feroviare Române (AFER), în vederea obţinerii de către producătorul trenurilor, a „Agrementului tehnic feroviar”, document care certifică faptul că trenurile noi corespund tuturor cerinţelor tehnice şi de siguranţă impuse de standardele româneşti şi europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, document care se eliberează numai de către AFER. Obţinerea „Agrementului tehnic feroviar” de către producătorul trenurilor reprezintă o cerinţă obligatorie legală (în conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 290/2000) şi contractuală, pentru ca noul tren să poată fi introdus în serviciul comercial, respectiv pentru a fi utilizat în procesul de transport al călătorilor, anunţă Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

În conformitate cu prevederile contractuale, primul tren furnizat de către firma CAF, după efectuarea tuturor testelor dinamice „de tip”, trebuie să parcurgă în cadrul unor probe dinamice „de anduranţă” un număr de 20.000 km pentru primul tren şi 2.000 km pentru celelalte trenuri în condiţii reale de exploatare. Acestea vor circula fără călători, intercalat printre celelalte trenuri cu călători pe Magistralele de metrou 1, 2 şi 3.

Pentru ducerea la îndeplinire a acestei cerinţe contractuale, trenul 1301-2301 – „Dunărea” a parcurs până în prezent un număr de 2.000 km din cei 20.000 km necesari a fi parcurşi pentru a fi realizată şi admisă proba dinamică „de anduranţă”. În acest moment probele se efectuează între staţiile de metrou Berceni şi Pipera, pe Magistrala 2 de metrou.

Metrorex a încheiat în anul 2011 un contract de achiziţie a 16 trenuri noi de metrou cu firma CAF. Trenurile de metrou realizate de către această firmă au început să sosească la Bucureşti începând cu luna decembrie 2013. În acest moment sunt recepţionate preliminar 6 trenuri care se află în diverse stadii de testare dinamică de tip/serie pe reţeaua de metrou.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button