Știri București

Duminică în Centrul Bucureștiului și la Șosea, 150 de mașini de epocă ies la o plimbare fără staționare, din cauza pandemiei. Să le facem cu mâna și să le trimitem bezele

Duminică, 24 octombrie 2021, în București, se întâmplă ,,Retro Parada Toamnei”, organizată de Retromobil Club România, Filiala București. O plimbare fără staționare, cu cca 150 de autovehicule istorice care aparțin membrilor Filialei București, “o deplasare maiestuoasă și colorată” pe care o poți admira și tu. Mai jos, interviu exclusiv cu Șerban Cornaciu, secretar RetroMobil România, Filiala București.

Parada ne așteaptă în intervalul orar 11.00-13.00 în zona de Centru și de Nord a Bucureștiului, pe cele mai importante artere de circulație: Punct de pornire / revenire: Piața Romană – Bulevardul Lascăr Catargiu – Piața Victoriei – Bulevardul Aviatorilor – Piața Charles de Gaulle – Arcul de Triumf – Șoseaua Pavel Kiseleff – Piața Victoriei – Bulevardul Lascăr Catargiu – Piața Romană.

Parada, masini, de epoca
Parada masinilor de epocă, foto credit Retromobil România.

Un eveniment care aduce efervescență, emoție, bucurie, dar și aglomerare, fapt care ne-a pus în gardă”

B365.ro: De ce o plimbare fără staționare? Cred că este pentru prima dată când se întâmplă o paradă fără opriri.

Șerban Cornaciu, Secretar Retromobil Club România, Filiala București: “Nu este chiar pentru prima dată când recurgem la această soluție, noi am descoperit-o ca singura alternativă pe care o avem pentru a respecta regulile pentru combaterea pandemiei de Covid-19, și în același timp, pentru a oferi un spectacol pasionaților de fenomenul automobilistic din București. E un eveniment care se întâmplă cam de 23 de ani in oraș, cu regularitate. Din păcate, în primul an de pandemie a fost perturbat, pentru că întotdeauna apariția a 100-150 de automobile care participă la cel mai mare eveniment automobilistic din București, aduce foarte mulți pasionați. Creează efervescență, emoție, bucurie, dar și aglomerare, lucru care ne-a pus în gardă. Nu este cea mai fericită formulă, dar este singura care în momentul de față asigura o continuare a acestei tradiții”.

masini, de epoca
Cel mai mare eveniment automobilistic din București, foto credit Retromobil România.

Există pasiuni care se moștenesc din tată-n fiu”

B365.ro: “Practic, pandemia nu oprește fenomenul automobilistic.

Șerban Cornaciu: “ În niciun caz. Există pasiuni care traversează epoci. Pasiunea pentru automobil, pentru recuperarea, conservarea, păstrarea lui se transmite din tată-n fiu, în multe dintre situații. Sunt lucruri care transcend generații și o să vedeți săptămână viitoare, la Palatul Elisabeta, un automobil care a fost păstrat în aceeași familie din anul1953, fiind ascuns de comuniștii hrăpăreți care veneau să naționalizeze tot”.

B365.ro: Ce fel de mașină este?

Șerban Cornaciu: “O decapotabilă germană Wanderer W245 produsă doar în anul 1937 și în 1938, în numai 2000 de exemplare. Este un automobil foarte rar și unicul exemplar din România, dar care a fost aici de când s-a fabricat și a fost păstrat în aceeași familie din anul 1953. Acesta este un exemplu, sunt foarte multe altele. Suntem o organizație de 5000 de automobile și vreo 3000 de membri. Suntem 800 în filiala București, unii sunt înregistrați cei cu cel puțin o mașină, alții au mai multe”.

parada, masini, de, epoca
„Suntem o organizație de 5000 de automobile și vreo 3000 de membri. Suntem 800 în filiala București.” Foto credit Retromobil România.

La parada de duminică vin Citroen-uri, Plymouth-uri, dar și Dacii

B365. Ro: Care sunt cele mai valoroase mașini care participa la parada de duminică?

Șerban Cornaciu: “E foarte greu de spus, înscrierea se află în curs. Valoroase sunt toate. Este un eveniment la care pot să spun că există un spirit democratic, veți vedea colecționari care defilează cu mașini din perioada interbelică, acelea sunt cele mai vechi, nu și cele mai scumpe, alături de deținători de Dacii. Uităm cumva de diferențele de proveniență, de valoare materială și formăm o echipă care defilează cu mașini vechi, cea mai veche din anul 1932, un Ford. Mai sunt câteva Citroen-uri din anii ’40, mai vin și Plymouth-uri din ’38, mașini care s-au regăsit în Bucureștiul epocii și cu care Sergiu Nicolaescu a filmat cam toate filmele sale cu Comisarul Moldovan, a folosit Plymouth-uri și Buick-uri, cu predilecție”.

mercedes, vechi
Foto credit Retromobil România.
Dincolo de spectacolul de culori, forme și apariție o să vedeți o panoramare a ceea ce înseamnă istoria auto în România”

Șerban Cornaciu: “Vor fi și mașini care au intrat în regimul de mașini istorice fabricate în anii ’80, ’90. Din punctul ăsta de vedere, parada acoperă toată istoria automobilistică a României. Sunt în jur de 60-70 de ani de istorie auto cu o acoperire extraordinară a ceea ce înseamnă țări de proveniență sau epoci de fabricație. Din punctul acesta de vedere, dincolo de spectacolul de culori, forme și apariție, e vorba și de o panoramare a ceea ce înseamnă istoria auto”.

B365.ro: Veți defila și dumneavoastră?

Șerban Cornaciu: “Da, o să particip cu două dintre mașinile mele, de fapt o să formăm tricolorul cu trei Dacii Red Patrol”.

serban, cornaciu, retromobil club romania
“O să particip cu două dintre mașinile mele, de fapt o să formăm tricolorul cu trei Dacii Red Patrol”, foto credit Serban Cornaciu.
Regele Mihai a lucrat la Halele Floreasca, acolo unde se produceau automobilele Ford

B365.ro: După paradă mai urmează ceva important pentru Retromobil. Ce se va întâmpla la Palatul Elisabeta în ziua de 28 octombrie?

Șerban Cornaciu: “Vom inaugura expoziția – eveniment Mașinile Bucureștilor – Interbelicele Orașului, momentul care marchează o sută de ani de la nașterea Majestății Sale, Regele Mihai. Este o săptămână aniversară pentru Familia Regală a României, în care vor fi organizate mai multe evenimente. Vom prezenta o latură a vieții personale a Regelui Mihai. Majestatea Sa a fost pasionat de fenomenul automobilistic încă din adolescență, sunt lucruri destul de puțin cunoscute. Există niște fotografii în care Regele Mihai este văzut la Uzinele Ford, funcționau în Halele Floreasca și produceau automobile americane. Regele Mihai a lucrat câteva zile pe linie, alături de muncitori. Regele nu a ținut cont de diferența de statut pe care o avea în societate, a mers într-un atelier și a lucrat acolo pentru că era pasionat și pentru că îi făcea plăcere să fie alături de oamenii cu care împărtășea aceeași pasiune”.

regele, mihai, la uzinele ford
Regele Mihai a lucrat la Uzinele Ford din Bucuresti, in anul 1938. Foto credit Vlad Capotescu.

Formatul “Parada Toamnei 2021” păstrează ideea “Paradei Primăverii” și nu va fi o expoziție statică, parada fiind formula de eveniment cea mai potrivită pentru participanții din club și pentru admiratorii și spectatorii fenomenului automobilistic. Evenimentul se conformează pe deplin reglementărilor privind combaterea pandemii de Covid-19.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button