Șinele de cale ferată pe ruta București-Comana-Giurgiu vor fi modernizate, iar CFR Infrastructură anunță că a fost desemnată oferta câștigătoare. Lucrările costă 2,25 miliarde de lei și vor dura 36 de luni (proiectare și execuție).
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat marți, 14 ianuarie 2025, că de lucrările pentru „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2” se va ocupa Asocierea RAILWORKS, formată din ARCADA COMPANY (lider asociere) și S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (asociat).
Contractul urmează să fie semnat în momentul în care se încheie perioada legală de contestații.
Banii necesari pentru „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2” vor fi asigurați din fonduri nerambursabile (CEF) și de la bugetul de stat.
Termenul pentru modernizarea căii ferate este de 36 de luni:
CFR SA reamintește că, în cadrul licitației, au depus oferte următorii agenți economici:
Valoarea totală estimată a achiziției publice este de 2.259.457.149,97 lei, fără TVA.
Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul București Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra – Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde și lucrări de electrificare și lucrări de semnalizare, prin implementarea sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS).
Principalele obiective ale investiției:
De ce este atât de importantă calea ferată linia București Nord – Giurgiu Nord Frontieră: