Două noi televiziuni prin cablu, în România, de AZI

de:
30 sept. 2013
0 Afișari
Două noi televiziuni prin cablu, în România, de AZI

John Rossiter, General Manager pentru Europa Centrală al Sony Pictures Television (SPT) Networks, a venit recent la Bucureşti pentru a se ocupa direct de coordonarea strategiei companiei pe piaţa audiovizualului din România.

În acest context, John Rossiter a declarat, pentru MEDIAFAX, că ţinta SPT Networks în următoarele 12 luni este aceea de dezvoltare a prezenţei brandurilor AXN în spaţiul media din România.

Potrivit lui Rossiter, de la 1 octombrie, SPT Networks va fi prezent pe piaţa locală a audiovizualului prin AXN (televiziune tematică de filme), AXN White şi AXN Black (televiziuni care se lansează în România chiar pe 1 octombrie, fiind rebrand-uite din AXN Crime şi AXN Sci-Fi), AXN Spin (televiziune dedicată tinerilor), AXN Player (player online) şi AXN Now (serviciul video on-demand).

„Strategia noastră pentru următoarele 12 luni este să luăm acest portofoliu de televiziuni şi de servicii şi să îl distribuim pe fiecare platformă (de cablu şi de satelit, n.r.) din România”, a spus John Rossiter.

Pentru a facilita dezvoltarea brandurilor AXN în România, John Rossiter spune că SPT Networks a deschis un birou la Bucureşti.

„Începând de anul trecut avem un birou în România, iar eu sunt responsabil de această regiune şi vreau să văd direct cum merg lucrurile în biroul nostru din Bucureşti. Am avut un an de foarte mare succes, în România, cu principalul nostru brand – AXN, ale cărui ratinguri s-au dublat în ultimul an. Şi în prezent suntem foarte ocupaţi cu lansarea noilor televiziuni AXN White şi AXN Black, dar şi cu lansările de noi programe, între care se numără serialul «Poliţişti fără frontiere/ Crossing Lines», dar şi cu planificarea vânzărilor de publicitate pe canalele noastre”, a spus John Rossiter.

De asemenea, John Rossiter a spus că are planuri mari în privinţa dezvoltării brandurilor AXN „în contextul erei digitale”. „Am lucrat din greu în ultimul an pentru dezvoltarea acestor branduri şi pentru a le face relevante în contextul erei digitale şi am investit foarte mult în programe”, a spus Rossiter.

El a făcut referire la succesul înregistrat de cea mai importantă producţie difuzată în acest an pe AXN – serialul „Hannibal”, care-l are în rolul principal pe celebrul actor Mads Mikkelsen, care în 2012 a primit premiul pentru cel mai bun actor la Festivalul de la Cannes, pentru rolul său din „Vânătoarea/ The Hunt”. Primul episod din „Hannibal” a fost transmis pe 8 aprilie, de la ora 22.00, şi a făcut ca audienţele AXN să crească cu 30% faţă de media înregistrată de programele difuzate la această televiziune pe acelaşi interval orar de la începutul anului şi până la momentul respectiv.

Fără a preciza care este valoarea investiţiilor pe care Sony Pictures Television Networks le face în acest an în producţie, John Rossiter a spus că una dintre preocupările principale ale companiei este aeea de a produce conţinut în exclusivitate.

În acest sens, el a dat exemplu serialul „Poliţişti fără frontiere/ Crossing Lines”, cu Donald Sutherland în distribuţie, care a avut premiera în România, pe 24 septembrie, pe AXN, şi care poate fi văzut şi pe AXN Now, serviciul video on-demand al companiei SPT Networks.

„Suntem foarte activi în zona video on-demand. Am lansat multe servicii de tipul video on-demand în Europa Centrală şi ne orientăm şi către România. Ca parte a portofoliului nostru suntem gata pentru era digitală, prin intermediul AXN Now, care este un serviciu ce poate fi accesat în baza unui abonament, inclusiv în România, prin intermediul platformei de internet See Now”, a spus John Rossiter.

El a mai spus că plănuieşte extinderea AXN Now şi pe alte platforme din România, dar şi diversificarea conţinutului acestui serviciu video on-demand, unul dintre motivele strategiei SPT Networks în acest sens fiind şi combaterea pirateriei.

„Unul dintre motivele pentru care vrem să investim în video on-demand în România este tocmai pentru a combate pirateria. Credem că dacă vom face programele noastre disponibile, într-un mod convenabil pentru abonaţi, fanii noştri nu vor mai fi nevoiţi să le downloadeze de pe site-uri pirat”, a mai spus John Rossiter.

Întrebat care este relaţia SPT Networks cu operatorii de cablu din România, John Rossiter a spus că SPT vrea să continue să dezvolte relaţiile cu aceştia. „Am deschis biroul nostru în România şi pentru a colabora mai bine cu operatorii de cablu”, a mai spus Rossiter.

Televiziunile AXN White şi AXN Black vor fi disponibile, de la 1 octombrie, în regiunea Europei Centrale şi de Est – România, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia şi Bulgaria – şi vor înlocui actualele canale AXN Crime şi AXN Sci-Fi din grila operatorilor de cablu.

AXN White şi AXN Black se adresează iubitorilor de filme şi seriale, având un public ţintă cu vârste cuprinse între 21-50 de ani, urban, preponderent feminin (AXN White) şi preponderent masculin (AXN Black).

În România, televiziunile AXN Crime şi AXN Sci-fi se regăsesc în grilele operatorilor RCS&RDS, Romtelecom, UPC, Focus Sat, Digital Cable Systems, Next Gen Communication şi în grilele mai multor operatori de cablu mai mici.

Pe de altă parte, televiziunea AXN are peste 16 milioane de abonaţi doar în Europa Centrală, unde este difuzată în şase ţări: Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, România şi Bulgaria şi în cinci ţări din regiunea Adriatică – Serbia, Croaţia, Slovenia, Macedonia şi Muntenegru. Televiziunea se plasează pe primul loc în preferinţele tinerilor adulţi din grupul de vârstă 18-34 de ani când este vorba de divertisment dinamic. Pe lângă serialele, AXN difuzează şi filme din portofoliul Sony Pictures, precum şi de la alte studiouri.

Sony Pictures Television (SPT), companie a Sony Pictures Entertainment, este unul dintre furnizorii principali ai industriei de televiziune. Compania produce şi distribuie programe pentru fiecare gen, peste tot în lume şi pentru o multitudine de platforme. Pe lângă companiile sale de producţie din Statele Unite ale Americii, SPT are 19 companii de producţie, deţinute în totalitate sau în parteneriat, în 14 ţări în afara Statelor Unite ale Americii, cu birouri în 33 de ţări. Portofoliul global SPT conţine 124 de televiziuni în 159 de ţări, ajungând astfel la mai mult de 840 milioane de abonaţi din lume.

Cookies