Documentația de urbanism pentru linia de metrou M4 este în curs de avizare, anunță Primăria Capitalei

30 mart. 2022
688 Afișari
Documentația de urbanism pentru linia de metrou M4 este în curs de avizare, anunță Primăria Capitalei
Documentația de urbanism pentru linia de metrou M4 este în curs de avizare, anunță Primăria Capitalei | Sursă foto: Pexels

Primăria Capitalei a anunțat care este stadiul avizelor necesare pentru începerea lucrărilor pentru linia de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Filaret. Aceasta este finanțat prin intermediul PNRR.

În ce stadiu se află documentația de urbanism pentru linia de metrou M4

Primăria Municipiului București a anunțat, la solicitarea celor de la G4Media, că la acest moment a fost emis Avizul Preliminar și că documentația de urbanism PUZ urmează să fie obținută. Cu toate astea, municipalitatea nu poate estima când va fi aprobată.

Potrivit PNRR, contractele pentru lucrările liniilor de metrou M4-București și M1-Cluj Napoca trebuie să fie semnate în proporție de 50%, până la finalul acestui an, iar până anul viitor acestea trebuie să fie semnate 100%. Bugetul total al acestui proiect este de 600 milioane euro, ceea ce înseamnă că pentru fiecare oraș este alocată suma de 300 milioane euro.

Primăria Cluj Napoca a anunțat deja licitația pentru contractul lucrărilor

În data de 16 martie 2022, G4Media a publicat răspunsul oficial al Metrorex în legătură cu linia de metrou M4 si cu pașii ce urmează să fie făcuți.

Conform acestui răspuns, după elaborarea și aprobarea PUZ București și PUZ Ilfov urmează pregătirea documentației ce este necesară emiterii Acordului de Mediu la Agenția Națională pentru Protecția Mediului. După ce toate avizele necesare vor fi obținute, va urma licitația pentru contractarea lucrărilor.

„Contractele dintre Ministerul Transporturilor/Primăria Municipiului Cluj-Napoca și societățile câștigătoare vor fi semnate, în urma unei licitații deschise și concurențiale pentru achiziționarea a 50% din lucrările la noile linii de metrou din București și Cluj-Napoca, după cum urmează:

  • M4 București: secțiunea Gara de Nord – Filaret (6 stații), lungime 5,2 km;
  • M1 Cluj-Napoca: SF. Maria – Europa Unită (9 stații), lungime 7,5 km; Lucrările incluse în această investiție sunt: lucrări de rezistență structurală, stații, interstații, tuneluri, galerii, alte construcții.”

La acest moment Primăria Cluj Napoca este într-o fază mult mai avansată, aceasta anunțând în data de 16 martie 2022, lansarea licitației pentru contractul de circa 1,3 miliarde de euro, conform Economedia. Acest contract include:

  • Proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură,
  • Automatizarea traficului ,
  • Racordarea la alimentarea cu energie electrică.
Cookies