Dl. Burduja ne promite port la București și canalul ăla până la Dunăre și mare. E superb, o să ne ducem la plajă la Mamaia cu vaporașu’ luat de la, să zicem, Unirii

18 mai 2024
17235 afișări
Dl. Burduja ne promite port la București și canalul ăla până la Dunăre și mare. E superb, o să ne ducem la plajă la Mamaia cu vaporașu' luat de la, să zicem, Unirii
Dl. Burduja ne promite port la București și canalul ăla până la Dunăre și mare. E superb, o să ne ducem la plajă la Mamaia cu vaporașu' luat de la, să zicem, Unirii | Sursa foto: Sebastian Burduja/Facebook

Port la București și Canalul București-Dunăre alcătuiesc o poveste navigabilă străveche, dar – iată – și o abordare electorală prezentă.

Canalul București-Dunăre, o poveste veche de peste 160 de ani

Ideea de a construi un canal între Dunăre și București s-a născut prima dată prin 1864, când un trimis al lui Alexandru Ioan Cuza la Paris a propus proiectul unui grup de capitaliști francezi să canalizeze  Dâmbovița “de la București și chiar mai sus spre Oltenița” și de a înființa o companie de navigație. iar prima schiță de proiect a fost făcută, în 1880, de inginerul Nicolae Cucu.

Apoi, în 1929, Parlamentul României a adoptat o lege care prevedea construirea unui canal care să transforme Bucureștiul în port la Dunăre. Proiectul a fost abandonat din cauza recesiunii din anii ’30.

Înainte de al Doilea Război Mondial, a fost proiectul Canalului București-Oltenița, prezentat la Palatul Regal și fost apreciat ca fiind bun, dar a fost amânat, apoi a venit războiul și nu s-a mai făcut.

Salt în timp până în „Epoca de Aur”, cu proiectul lui Ceaușescu, la care au început și lucrările, în anul 1986. Canalul București-Dunăre proiectat atunci urma să aibă o lungime de 73 de kilometri, o lățime de 80 m și  adâncimea minimă a apei de 4,5 m. Planul includea patru ecluze și trei porturi, două la București (lângă comuna 1 Decembrie – pe Argeș și la Glina – pe râul Dâmbovița) și altul la Oltenița.

A venit Revoluția din 1989l, lucrările s-au sistat, proiectul a ajuns la Apele Române și a rămas prin dulapuri. Se făcuse mai mult de jumătate din proiect. În anii ce au urmat, lucrările deja făcute s-au alterat, plăcile din beton a fost furate, iar în 1994, canalul a intrat, în mod oficial, în conservare.

Recent, Canalul București-Dunăre a redevenit subiect de conversație

În acest an (electoral :-), Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile a anunțat că dorește reluarea lucrărilor la amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru a le face navigabile, iar Camera de Comerț și Industrie a României a anunțat. prin președintele Mihai Daraban, că susține demersul Guvernului:

Decizia prim-ministrului României, dl Marcel Ciolacu, de a finaliza construcția canalului navigabil Dunăre-București poate reprezenta unul dintre cele mai importante proiecte pentru România, implicațiile fiind majore atât din punct de vedere economic, cât și social. Prin acest proiect (canalul Dunăre-București, nota red.) putem lega Bucureștiul de celelalte capitale și orașe importante din Europa, putem avea acces direct la Portul Constanța, iar prin intermediul canalului Rhin-Main-Dunăre se asigură deschiderea totală la rețeaua europeană de căi navigabile.

Burduja simte că mișcă lucrările la canalul București-Dunăre 🙂

Ei, bine, și acum, domnul Burduja, candidat la Primăria Capitalei, dar și ministru al Energiei în Guvernul Ciolacu, pune pe masa electorală și canalul București-Dunăre printr-o postare pe Facebook, în care zice:

Mă bucur că, deși încă nu am ajuns la Primăria Capitalei, lucrurile încep deja să se miște pe marile proiecte. La modul cel mai serios, Canalul Dunăre-București este un proiect bun — și multă lume vede asta — cu utilitate economică certă, și pentru București și pentru regiune și apreciez orice pas care se face în direcția realizării acestuia. Beneficii: transport pe apă, turism și agrement, dezvoltarea Capitalei în zona de sud, irigații și protecție împotriva inundațiilor. În imagini, conceptul echipei mele de experți cu privire la București – Port la Dunăre!

Deci, iată imaginile:

Dl. Burduja ne promite port la București și canalul ăla până la Dunăre și mare. E superb, o să ne ducem la plajă la Mamaia cu vaporașu' luat de la, să zicem, Unirii
Sursa foto: Sebastian Burduja/Facebook
Dl. Burduja ne promite port la București și canalul ăla până la Dunăre și mare. E superb, o să ne ducem la plajă la Mamaia cu vaporașu' luat de la, să zicem, Unirii
Sursa foto: Sebastian Burduja/Facebook

Dacă mai durează mult campania electorală, o să avem în București și trotuare rulante, și lifturi până la Lună😉.

Alte minunății electorale, mai jos:

Cookies