Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a postat pe pagina sa de Facebook o serie de fotografii cu locurile unde se aflau până acum garajele de reședință din apropierea blocurilor. Potrivit acestuia, până acum au fost demolate câteva sute de astfel de garaje, iar în locul acestora s-au amenajat locuri de parcare, dar și spații verzi.
„Unde se duc garajele când se duc?” este întrebarea adresată de primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, în cea mai recentă postare de pe contul său de Facebook. Acesta face referire la campania desfășurată de primăria de sector pentru eliminarea garajelor de reședință din apropierea blocurilor.
Potrivit edilului, pe locul unde până acum se aflau șiruri lungi de garaje de reședință, au fost realizate mai multe amenajări menite să „aerisească” străzile și spațiul adesea îngust și întortocheat dintre blocuri. Pentru a folosi aceste spații la potențialul maxim, s-au construit mai multe parcări pentru locuitorii din sector. De asemenea, în unele zone s-au amenajat spații verzi și s-au plantat copaci, care sunt atât de necesare în foarte multe zone din Capitală.
Mai mult, edilul a precizat în această postare că a anunțat „soarta” spațiilor ce vor apărea după eliminarea garajelor ridicate ilegal în anii ’90 încă de la finalul lunii iunie, când a semnat deciziile de demolare pentru acestea.
Campania de demolare a garajelor a fost anunțată de primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, încă din luna iunie a acestui an, când edilul a prezentat și situația acestor „construcții ilegale și inoportune”, realizată de Poliția Locală a Sectorului 6.
Potrivit acestuia, eliminarea garajelor nu a fost realizată doar din raționamente estetice, ci și pentru utilizarea spațiului la potențial maxim. Astfel, pe spațiul unde erau construite două garaje de reședință se pot trasa trei locuri de parcare.
Prin urmare, pe aria Sectorului 6 au fost identificate nu mai puțin de 439 de garaje de reședință, dintre care 171 nu prezentau niciun fel de autorizație de construire. Pentru această politică de demolare a construcțiilor ilegale, Ciprian Ciucu a dat drept exemplu Primăria Municipiului Cluj-Napoca, unde garajele de domiciliu au avut aceeași soartă.