Directorul STB Adrian Criț după ce autobuzele murdare și uzate au fost oprite din circulație de ANPC, iar compania amendată

23 mart. 2022
5970 Afișari
Directorul STB Adrian Criț după ce autobuzele murdare și uzate au fost oprite din circulație de ANPC, iar compania amendată

Control inopinat astăzi în mijloacele de transport STB din București. De data asta, controlul a fost efectuat de reprezentanții călătorilor, respectiv de ANPC (Autoritatea Națională de Protecția Consumatorului), care a oprit din circulație autobuzele, tramvaiele și troleibuzele murdare, prost întreținute sau deteriorate în interior. S-au dat și amenzi cu un cuantum cuprins între 20.000 și 50.000 de lei.

„Doar câteva care nu au intrat în circulaţie”, după ce inițial erau zeci blocate de ANPC

Directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti, Adrian Criţ, susține că acțiunea ANPC ajută STB pentru că a scos în evidenţă probleme pe care le-am sesizat în urmă cu mult timp şi, spune, totodată, că poate „luăm” nişte măsuri acolo unde cetăţenii au sesizat probleme. STB este unul dintre cei mai mari angajatori de stat din București, cu peste 11.000 de angajați și buget de peste un miliard de lei, asigurat în cea mai mare parte prin subvenție de la Primăria Capitalei. Investițiile în vehicule noi depind însă de Primăria Capitalei. După o perioadă lungă de timp, de la achiziția de autobuze Otokar, primele vehicule noi care vin vor fi tramvaiele de la Astra, primul care va intra în circulație va fi la începutul verii 2022.

„Urmare a ceea ce s-a întâmplat, şi sincer vă zic, controlul ANPC pe noi ne ajută pentru faptul că nişte probleme pe care eu le-am sesizat în urmă cu mult timp au fost scoase în evidenţă şi poate luăm nişte măsuri punctuale acolo unde cetăţenii au sesizat nişte lucruri, pentru că ANPC a venit în control urmare a unor sesizări. E clar că, dacă ne dorim calitate în transportul public, avem nevoie de concurenţă pe anumite servicii. Dacă vorbim de efectuarea serviciului de transport public pe suprafaţă, în momentul de faţă STB e concurat de încă trei operatori”, a spus Criţ, pentru agenția de presă Agerpres.

Potrivit acestuia, în urma controlului, în prima fază au fost oprite de la a intra pe traseu câteva zeci de mijloace de transport în comun, dar s-a intervenit punctual şi au mai rămas „doar câteva care nu au intrat în circulaţie”.

Şeful STB a menţionat că au fost controlate şapte puncte de lucru, iar şase dintre acestea au fost amendate, cuantumul amenzilor fiind între 20.000 şi 50.000 de lei.

„S-au primit amenzi urmare a faptului că legislaţia trebuie aplicată. Legislaţia se aplică, nu contează că suntem o societate a municipalităţii”, a precizat Adrian Criț.

Șeful STB, chemat la sediul ANPC

Șeful STB a avut o discuţie cu domnul preşedinte al ANPC (Horia – Miron Constantinescu, n.r.), după ce a fost chemat la sediul Protecției Consumatorilor. ”Împreună am dispus să avem un plan de implementare pe măsurile luate, astfel încât asemenea lucruri să nu mai fie posibile la nivelul transportului public din Capitală. Dânşii au sesizat ceva. Aceste lucruri se analizează punctual de o comisie care va fi constituită la nivelul fiecărei autobaze şi vom lua măsurile punctuale astfel încât calitatea serviciilor să fie una mult mai bună decât în prezent”, a precizat Adrian Criţ.

El a subliniat că la STB trebuie lucrat „pe tot ce înseamnă calitatea angajaţilor”, partea de formare profesională trebuie să fie mai intensă şi mai aplicată. La fel, şi partea de control care se efectuează în autobaze şi depouri trebuie să fie mult mai intensă, iar procedurile pe partea de curăţenie şi mentenanţă trebuie implementate.

Licitație pentru externalizarea serviciului de spălare a vehiculelor

Directorul STB a subliniat că a luat decizia ca partea de spălare vehicule să fie efectuată în paralel şi de către firme terţe, urmând ca zilele acestea să fie scoasă la licitaţie spălarea vehiculelor în anumite autobaze şi depouri.

Totodată, în ceea ce priveşte accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilităţi, trebuie intervenit şi achiziţionate mijloace de transport în comun cu rampe de acces.

„E clar că am moştenit acest parc de tramvaie foarte vechi. De asemenea, troleibuzele Astra Icarus au vârste de cel puţin 25 de ani şi acolo trebuie intervenit, trebuie achiziţionate alte mijloace de transport în comun. Avem circa 17.000 de persoane cu dizabilităţi pentru care municipalitatea decontează lunar abonamente, iar acestea trebuie să fie mulţumite de serviciul pe care îl oferim. Nu putem să ţinem aceste persoane în staţii să aştepte până când vine un mijloc de transport conform, care e prevăzut cu rampă de acces. Ca urmare a strategiei pe care o am aprobată în Consiliul de Administraţie şi urmare a contractului de delegare pe care îl avem cu municipalitatea, implementăm nişte măsuri vizavi de achiziţia mijloacelor de transport moderne şi de investiţii în infrastructură. Noi am declanşat şi avem studii de fezabilitate aproape finalizate pentru şase dintre liniile ce trebuie modernizate. Pentru două linii, linia 40 şi linia 55, s-au depus studiile de fezabilitate la municipalitate, astfel încât să se poată declanşa procedura de achiziţie publică în vederea modernizării liniilor respective cu tot de peroane”, a spus Criţ.

Pe partea de igienizare, de starea tehnică a vehiculelor, a adăugat el, STB achiziţionează materiale, se implică, are dispozitivele respective cu care se face curăţenia şi angajaţii care trebuie să facă tot ce scrie în fişa postului.

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au oprit de la a intra pe traseu, miercuri dimineaţa, mai multe mijloace de transport în comun care prezentau deficienţe majore, în urma unor controale pe care le derulează la Societatea de Transport Bucureşti (STB).

Cookies