Directorul general al RATB a demisionat. Cum explică şeful RATB propria demisie

de:
25 iul. 2013
3 Afișari
Directorul general al RATB a demisionat. Cum explică şeful RATB propria demisie

Adrian Mihai Câmpurean și-a înaintat miercuri seara demisia din poziția de director general al RATB, în urma şedinţei Consiliului de Administraţie. 

Câmpurean a confirmat, pentru B365.ro, că motivul demisiei sale îl constituie faptul că este nemulţumit de bugetul insuficient pe care îl are la dispoziţie ca să modernizeze Regia pe de transport a Capitalei. Mai mult, şeful RATB a precizat că a anunţat Consiliul de Administraţie al RATB în urmă cu mai bine de o lună cu privire la intenţia de a demisiona, însă i s-a cerut să mai rămână în funcţie, pentru a nu fi o plecare bruscă.

Am demisionat din funcţia de director general al RATB pentru că nu cred că se poate face management cu un buget cu 25% mai mic. Eu am mai depus solicitarea de renunţare la mandatul de director general şi la celălalt Consiliu de Administraţie de acum o lună şi ceva. Şi atunci voiam să demisionez din acelaşi motiv, dar pentru că era o decizie bruscă, pentru a nu se crea o situaţie de urgenţă în cadrul Regiei am fost rugat să mai rămân. Într-un fel Consiliul de Administraţie era avizat de intenţia mea de a demisiona. Eu am venit aici cu gândul să construiesc tramvaie, să schimb ceva, cred că se vede ce s-a întâmplat în ultimele 10 luni. Nu se pot face minuni, e adevărat, dar se vede o creştere a încasărilor, City Tour are o altă faţă decât până acum şi are o creştere de 90%. Minuni nu pot să fac, nu pot să cresc veniturile cu 37% ca să mă încadrez în bugetul aprobat. Îmi este imposibil să fac treaba asta. Sper că demisia mea va fi un semnal care va ajuta Regia„, a declarat, joi, Adrian Mihai Câmpurean, pentru B365.ro.

În locul lui Adrian Mihai Câmpurean, interimatul pentru funcţia de director general va fi asigurat de Valeriu Bunea, director de exploatare în cadrul RATB. „Sigur este director general interimar domnul Valeriu Bunea, care a mai deţinut funcţia de director de exploatare. Este un om care a crescut în Regie, foarte echilibrat şi cred că face faţă perfect acestei funcţii. Consiliul de Administraţie l-a numit interimar. El va ocupa această funcţie până la numirea prin selecţie a unui nou director general. Membrii CA n-au dat un termen. Au spus că se vor face, cât se poate de repede, toate demersurile ca să treacă la selecţia în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă 109. Nu cred că va avea contract de mandat. Urmează ca în cel mai scurt timp să se aplice procedurile din Ordonanţa de Urgenţă 109 de selecţie a directorului general, asta au spus membrii CA ai RATB„, a explicat Câmpurean, pentru B365.ro. 

Câmpurean a mai spus că nu va mai deţine nicio funcţie la RATB. Totodată, acesta a precizat că nu ştie cine sunt favoriţii la funcţia de director general şi nici cine se va înscrie la concurs. Potrivit Ordonanţei 109, candidatul pentru funcţia de director general al RATB trebuie să aibă competenţe manageriale şi o experienţă de cinci ani în domeniu, a spus Câmpurean.

Miercuri seară, Adrian Câmpurean şi-a anunţat demisia, motivând că nu vrea ca un dezastru care este iminent în RATB să fie legat de numele lui, întrucât Regia ar putea rămâne fără fonduri până la sfârşitul anului, scrie Antena 3

De altfel, Adrian Mihai Câmpurean, directorul RATB, avertiza încă de acum două luni într-un articol B365.ro că, dacă nu se vor lua măsuri în privinţa îmbunătăţirii situaţiei financiare a instituţiei, RATB ar putea ajunge în colaps.

Citește și: RATB are planuri mari de investiții – microbuze, autobuze noi, tramvaie și troleibuze noi

Pe de altă parte, surse din Consiliul de Administrație al RATB, citate de Puterea, au spus că, de fapt, demisia lui Câmpurean a fost mai mult demitere, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, fiind cel care a cerut demisia lui şefului RATB. Potrivit aceloraşi surse, motivul pentru care Oprescu a cerut debarcarea lui Câmpurean este scumpirea biletului de transport în comun. Astfel, Oprescu a cerut mărirea tarifului, iar Câmpurean s-a opus, au spus sursele citate.

În replică, Adrian Mihai Câmpurean a infirmat declaraţiile surselor citate de Puterea şi a precizat că primarul general nu i-ar fi cerut niciodată să mărească preţul biletelor. Mai mult, acesta a precizat că RATB a propus în urmă cu mai multe luni introducerea unui nou plan tarifar şi introducerea obligativităţii validării la urcarea într-un mijloc de transport în comun de suprafaţă, dar propunerea înaintată de conducerea Regiei nu a primit nici până acum un răspuns.

Este o aiureală. Nimic din ce scrie acolo nu este adevărat şi nu mi-a cerut nimeni să demisionez. Ceea ce scrie în presă nu are nicio legătură şi am nişte rezerve pentru că şi Consiliul de Administraţie ştia foarte bine, că doar a aprobat propunerea de plan tarifar. Mă îndoiesc că există surse din Consiliul de Administraţie care au declarat aşa ceva. Numai dacă nu cumva s-a înţeles greşit ce-o fi spus sursa aceea. Eu nu am avut nicio discuţie cu domnul primar general legat de subiectul măririi tarifelor călătoriilor. Noi am cerut să modificăm programul tarifar. Am gândit un alt plan tarifar, pe care l-am înaintat Consiliului General, direcţiilor de specialitate din Primăria Capitalei, nu mi-a cerut domnia sa să măresc preţurile călătoriilor. Filozofia era aceea de a introduce obligativitatea validării ca să putem avea un control al fluxului de călători pe intervale orare, pe linii, ca să putem optimiza distribuţia flotei. Propunerea nu a fost respinsă. Nu există un răspuns în acest sens, sigur că propunerea trebuie studiată şi analizată şi la nivelul CGMB şi la nivelul direcţiilor de specialitate. De altfel, elemente din ce am propus noi acolo – introducerea validării obligatorii ş.a.m.d. – se regăsesc în contractul de mandat al Consiliului de Administraţie. Propunerile noastre au fost însuşite„, a mai precizat Câmpurean.

Şeful RATB preciza încă din aprilie că a propus un nou plan tarifar menit să echilibreze bugetul Regiei Autonome de Transport din Capitală. „Noi nu putem modifica tariful de călătoriei, acesta e aprobat de Consiliul General. Nu intenţionăm să propunem creşterea tarifelor ca să echilibrăm bugetul, ci vrem să propunem un alt plan tarifar. Am discutat această idee cu domnul primar general. Totuşi, nu cred că vom reuşi prin introducerea unui nou plan tarifar să acoperim diferenţa dintre suma alocată de primărie şi necesarul Regiei. Nu dorim să facem o majorare de tarif pentru că nu ar fi o măsură foarte bine primită. Ne-am gândit să modificăm planul tarifar, să schimbăm conceptul pe baza căruia se stabileşte tariful, să trecem la biletele ocazionale pentru cei care cumpără titluri individuale de călătorie, astfel încât, i-am determina pe pasageri să cumpere şi să valideze cardurile pentru că le oferim posibilitatea să circule o oră, pentru că se ia în calcul ultima validare făcută în termen de o oră. Cred că aşa mai puţini ar risca să circule fraudulos. Dacă ai de schimbat două-trei mijloace trebuie să plăteşti 2,6 lei sau 3,9 lei, pe când cu acest plan tarifar poţi călători cu câte mijloace de transport în comun doreşti. Cu acest plan tarifar vrem să atragem mai mulţi clienţi, să-i facem să valideze. Eu cred că, în continuare, un procent mare de persoane nu călătoresc în condiţii corecte„, a declarat, anterior, pentru B365.ro, Adrian Câmpurean.

Directorul general al RATB se plângea în luna mai de situaţia dezastruoasă în care se află Regia, bugetul RATB aprobat de CGMB fiind mic, iar Primăria condusă de Oprescu fiind restantă cu banii de investiţii.

Cookies