Directorul Metrorex despre cum vor decurge lucrările la M5, în lipsa fondurilor suficiente

de:
08 feb. 2013
0 Afișari
Directorul Metrorex despre cum vor decurge lucrările la M5, în lipsa fondurilor suficiente

Pentru anul 2013, în bugetul aprobat joi de parlament au fost alocate 200 de milioane de lei pentru proiectul construcţiei liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, dintre care 100 de milioane de lei arierate aferente plăţii datoriilor din 2012. Şi în 2012 bugetul pentru lucrările la metroul din Drumul Taberei a fost redus la 178 milioane lei de la 360 milioane lei, printr-o rectificare bugetară. În plus, cu prilejul acelei rectificări, cheltuielile estimate pentru 2013 creşteau de la 300 la 500 de milioane de lei.

În acest context, au existat mai multe voci, printre care şi fostul director general Gheorghe Udrişte, care atrăgeau atenția asupra faptului că lucrările la Magistrala 5 vor fi sistate din lipsa banilor şi că şantierele din Drumul Taberei vor rămâne abandonate.

„Bugetul este într-adevăr puţin mai mic faţă de anul trecut, dar am făcut eforturi pentru a continua lucrările conform graficului, cel puţin în primul trimestru al anului, până la rectificarea bugetară promisă de Victor Ponta. Este cunoscută (de către Executiv n.r.) importanţa acestui proiect pentru oraş şi chiar la nivel naţional”, a declarat Aurel Radu, directorul general al Metrorex, pentru B365.ro

De menţionat însă faptul că şi precedenta rectificare bugetară, din luna septembrie 2012, a fost una negativă, vehiculându-se şi atunci posibilitatea ca lucrările să fie oprite din cauza subfinanţării.  Atunci, la fel ca şi acum, executivul dădea asigurări că bugetul va fi suplimentat în bugetul pe 2013, lucru care nu s-a întâmplat.

Totuşil, directorul Metrorex asigură: „Am avut discuţii şi cu constructorii, momentan nu există niciun motiv de întrerupere a lucrărilor, suntem cu plăţile la zi. Oricum, întârzierile existente, de circa 6 luni, se datorează constructorilor şi a problemelor întâlnite pe teren”.

Deşi mai mulţi parlamentari au depus amendamente la proiectul de buget de investiţii al Ministerului Transporturilor pe 2013, acesta a fost aprobat joi 7 februarie de Parlament fără nicio modificare faţă de varianta iniţială.

În proiectul de buget, estimările pentru anul 2014 sunt chiar mai mici decât cele din acest an. Astfel, pentru anul 2014 se estimează a fi alocaţi 65 de milioane de lei, iar pentru anul 2015 se estimează suma de peste 300 de milioane de lei.

„Nealocarea sumelor de bani necesare dezvoltării reţelei de metrou din Bucureşti pe proiectele care sunt în curs de execuţie pune în pericol activitatea şi creează condiţiile pentru ca sute de oameni care lucrează pe aceste şantiere să rămână fără locuri de muncă„, a declarat fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, la momentul publicării proiectului de buget pentru anul 2013, la sfârşitul lunii ianuarie.

O eventuală lipsă de finanţare a lucrărilor aduce după sine nu doar sistarea lucrărilor, ci şi posibilitatea creşterii costurilor acestora. Astfel, începerea săpăturilor pentru tunelurile traseului de metrou dintre Valea Ialomiţei şi Eroilor nu vor putea începe până când structura staţiilor nu va fi finalizată. Astfel, cârtiţele care vor săpa aceste tunele, botezate Filofteia şi Varvara de Patriarhul Daniel, nu pot fi puse în funcţiune şi riscă să stea „parcate” în subteran, pe o chirie considerabilă, ca şi alte utilaje necesare lucrării.

Citește și Metrorex a umflat artificial costurile Magistralei 5 cu 15 milioane euro -Curtea de Conturi

Metrorex: noi achiziţii de 2,2 milioane de euro pentru Magistrala 5, în ciuda lipsei banilor

 

Cookies