Mic.ro, deţinut de firma Mercadia, care operează lanţurile de magazine Mic.ro şi Mac.ro (6), şi în care Dinu Patriciu îi are parteneri pe Dan Ionescu (fost director de operaţiuni la Rompetrol) şi Dorin Gherman (fost CEO la Rompetrol) ar fi foarte aproape să-şi schimbe proprietarii, anunţă Capital.ro Negocierile cu un potenţial cumpărător sunt într-o fază avansată – “Ar putea fi tranzacţia anului: se vorbeşte că se negociază cu britanicii de la Tesco…nu e un secret că ei vor să intre în România […] Ar fi avut deja loc mai multe discuţii cu mai mulţi investitori”, a declarat un consultant din retail.
Informaţia vine în contextul în care în luna septembrie Dinu Patriciu anunţa că a trebuit să schimbe planul de afaceri al reţelei de retail Mic.ro ”din cauza sistemului bancar ostil”. Între timp, magazinele nu au mai fost aprovizionate – sau au primit foarte puţină marfă (magazinul nr. 256 al reţelei a stat închis vreo trei săptămâni) şi mai mulţi furnizori au cerut insolvenţa Mic.ro. De altfel, chiar Patriciu a declarat, în 14 noiembrie, în cadrul unei emisiuni de televiziune, că ”în ultimele trei luni reţeaua Mic.ro a fost restructurată şi acum reporneşte pe cu totul alte baze, adaptându-se perioadei care abia începe şi în care consumul, evident, scade”.
Peste 700 de magazine Mic.ro sunt acum funcţionale în întreaga ţară şi vor fi 2.000 până la sfârşitul lui 2012, conform planului iniţial, anunţat în toamna lui 2010, când Patriciu lansa oficial Mic.ro. În urma unei investiţii totale de circa 250 mil. euro, Dinu Patriciu şi-a propus să ajungă, în doi ani, la afaceri de cel puţin 1,5 miliarde de euro în retail, foarte puţin sub cât vinde în prezent Metro, cel mai vechi jucător din comerţul modern românesc.
Anul trecut, Mic.ro a avut o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro. Luând în calcul şi reţeaua Mac.ro, Mecadia estima, în primăvară, venituri de circa 400 de milioane de euro în 2011.