Șoseaua de Centură nu se mai lărgeşte la patru benzi

de:
11 ian. 2012
0 Afișari
Șoseaua de Centură nu se mai lărgeşte la patru benzi

La mai bine de doi ani de la licitarea contractelor pentru modernizarea şi lărgirea la patru benzi a centurii de sud a Bucureştiului, Com­pania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis că nu are bani suficienţi pentru a mai construi câte o bandă pe sens şi vrea ca lărgirea să se facă doar în zona intersecţiilor. Astfel, imediat după ce trec de DN2, şoferii care se aventurează pe centură vor mai sta ceva vreme în coloană, potrivit ziarului Evenimentul Zilei.

Modernizarea centurii de sud a Capitalei va costa peste 683 milioane de lei, respectiv 156 milioane euro. Trei din cele cinci tronsoane au fost atribuite încă din 2009. Între timp, deşi nu au fost emise ordine de începere a lucrărilor, costurile au crescut cu 68%.

Ultimele două tronsoane din centura de sud a Capitalei au fost licitate anul trecut. Nu s-a ajuns, însă, decât la semnarea contractului pe tronsonul cuprins între Autostrada Bucureşti-Piteşti (A1) şi DN7. Cei 8,6 kilometri vor fi modernizaţi de o asociere din care face parte firma lui Florea Diaconu, Delta ACM 93, pentru 106,6 milioane de lei, fără TVA. Potrivit CNADNR, pe 27 decembrie a fost dat ordinul pentru începerea proiectării.

Cel de-al doilea contract, care presupunea lucrări de reabilitare a 11,4 kilometri între DN2 şi Autostrada Soarelui (A2), a fost câştigat de o asociere din care făcea parte firma lui Nelu Iordache, Romstrade. În urma unor contestaţii depuse de firmele Aktor şi Tehnologica Radion, deţinută de omul de afaceri Theodor Berna, Curtea de Apel a desfiinţat decizia de atribuire a CNADNR şi a cerut reevaluarea ofertelor.

Potrivit aceleiaşi surse, deşi Compania de Drumuri susţine că va lărgi în cele din urmă şi centura de sud a Capitalei la patru benzi, există puţine şanse să se întâmple asta şi pentru că se doreşte realizarea prin concesiune a unei variante ocolioare la nivel de autostradă.

Cookies