Două sunt premisele. Una e că marile lanțuri de fast fashion gen H&M, Stradivarius, Pull&Bear ori Berska de la noi din București sau de oriunde îți promit că te scapă cumsecade de hainele pe care nu le mai porți – fie ca te-i plictisti de ele, fie ca nu-ți mai vin, fie că oricare ar fi motivul.
A doua premisă e că toți, dar mai ales toate 🙂 avem șifoniere care gem de haine pe care nu le mai purtăm. Fie din principalele două motive de mai sus, fie dintr-un al treilea, pe cât de ciudat, pe atât de adevărat: pur și simplu uităm de ele. Mâna sus cine n-ar umple în jumătate de oră măcar o sacoșă de-aia mare de supermarket cu bluze, pantaloni, fuste și rochițele de existeța cărora ai uitat și pe care, când le vezi, îți dai seama că le-ai uitat fiindcă realmente n-o să le mai porți în veci.
Jurnalistul Snoop George Herlaș a făcut un experiment: a ales de prin garderoba sa câteva haine numai bune de reciclat, pe care le-a „dotat” cu un fel de cip-uri de urmărire (AirTag-uri).
Lista conține opt articole vestimentare: un hanorac, patru perechi de pantaloni, un cardigan și o cămașă. Pe două dintre ele le-a dus la mall-ul din Oradea, unde a lăsat una la Zara și alta H&M, iar pe celelalte șase le-a lăsat în magazine din malluril din București – Afi Palace Cotroceni, Plaza România și Promenada Mall.
A transforma hainele în spioni cu dispozitivele AirTag de urmărire pitite fie între cusături sau sub embleme, astfel încât să fie greu de detectat. Le-a conectat la aplicația Find My, preinstalată pe dispozitivele iPhones, fiecare a căpătat un nume și-un fel de emoji și-a început misiunea.
Prima haină care a pornit la drum a fost una lăsată la H&M în AFI Cotroceni. După aproape un an de urmărire, concluziile sunt aproape că neverosimile. Mai întâi, hanoracul, cele patru perechi de pantaloni, cardiganul și cămașa au călătorit pe tot mapamondul și au adunat, împreună, peste 20.000 de kilometri.
Citește, pe Snoop, cum poți să ajungi să cumperi de la un SH aceeași haină pe care tu ai lăsat-o la reciclare într-un magazin dintr-un mall.
Sursa foto: Dreamstime