Despăgubiri mai rapide dacă eşti nemulţumit de cumpărăturile făcute

de:
13 mart. 2013
0 Afișari
Despăgubiri mai rapide dacă eşti nemulţumit de cumpărăturile făcute

“Scopul este de a-i ajuta pe cumpărători să evite lungi și costisitoare procese, mai ales când e vorba de achiziții online sau transfrontaliere”, se menţionează într-un comunicat al Parlamentului European citat de Capital.ro.

Cumpărătorii vor putea utiliza noile reglementări pentru a cere despăgubiri pentru plângeri formulate în afara tribunalelor referitoare la orice bunuri sau servicii, indiferent dacă au fost achiziționate online, în magazin, local sau în străinătate. Deputații au stabilit că medierea ar trebui să fie gratuită pentru cumpărători sau să coste o ”taxă fixă”. În general, orice dispută ar trebui să fie rezolvată în 90 de zile, spune reglementarea.

”Directiva ADR este câștigătoare și pentru vânzători și pentru cumpărători. Un mecanism transeuropean, ieftin și rapid de despăgubire va reduce costurile consumatorilor cu miliarde de euro pe an și va încuraja comerțul electronic transfrontalier, ceea ce reprezintă un stimul crucial pentru creșterea pieței unice din Europa”, a declarat vicepreşedintele Comisiei pentru piaţa internă şi protecţia consumatorilor, Louis Grech.

Pentru a contribui la rezolvarea disputelor privind bunurile și serviciile vândute online, reglementarea ODR atribuie Comisiei Europene puterea de a crea o ”platformă online” pentru ODR, în toate limbile UE. Această platformă, accesibilă prin intermediul portalul ”Europa Ta” va oferi cumpărătorilor un formular standard pentru plângeri, ușor de folosit, care va putea fi completat în limba maternă.
Directiva ADR și Regulamentul ODR vor intra în vigoare la 20 de zile după publicarea lor în Jurnalul Oficial. Directiva ADR trebuie să se aplice în toate statele membre în termen de 24 de luni de la intrarea în vigoare, iar platforma ODR va fi disponibilă imediat după aceea.

Cookies