În câteva zile, se va deschide circulația pe pe Lotul 2 Mizil-Pietroasele din Autostrada Moldovei A7. Dar veștile bune nu vin așa de ușor. Asociația Pro Infrastructură spune că deschiderea nu este completă, iar șoferii care vin disnpre Ploișeti vor fi nevoiți să iasă de pe A7 la km 47, pe DJ203G și să treacă prin niște localități ca să reintre pe autostradă.
Vineri, se va deschide circulația pe pe Lotul 2 Mizil-Pietroasele din Autostrada Moldovei A7. Acesta are o lungime de 28,35 kilometri. Șoferii vor putea circula în regim de autostradă de la Capitală până la Buzău, de vineri, de la ora 15:00.
Totuși, Asociația Pro Infrastructură spune că „la noi niciodată nu este așa simplu”. Reprezentanții explică faptul că nu se dă drumul la trafic complet până la nodul trifoi A7 – DN2, care se află pe lotul vecin, executat de Nurol. Doar încărcarea spre Capitală se face prin acest punct.
Iar conducătorii auto care vin dinspre Ploiești trebuie să iasă de pe A7 la km 47, pe DJ203G, și să treacă prin Stâlpu ori prin Pietrosu/Costești și Spătaru, în loc să evite complet aceste localități.
Asociația pro Infrastructura reclamă comportamentul instituțiilor și firmelor care s-au ocupat de această autostradă. Reprezentanții spun că a fost timp suficient pentru ca firma Nurol să termine lucrările de la breteaua necesară pentru a putea fi folosit și punctul de descărcare pe cei câțiva kilometri de pe lotul turcilor, până la nodul dintre A7 și DN2, nu doar cel de încărcare.
Pentru cei care nu cunosc zona, pot folosi captura din comunicatul asociației cu punctele de încărcare și descărcare și pot studia mai atent traseul pe harta ei interactivă de AICI.
Totodată, așa era și planul inițial de deschidere a circulației, înainte să se descopere erorile constructorului bulgar Trace. Firma nu a greșit dor pe trei structuri, ci și „la podul peste pârâul Sărata au dat de gard inclusiv cu soluția de remediere”, adaugă asociația.
Reprezentanții spun lucrările firmei Nurol de la breteaua din nodul A7-DN2 necesară pentru fluxul de trafic sud->nord vor fi gata într-o săptămână – două, iar restul din cei aproape 14 kilometri ai A7 care ocolesc Buzăul vor fi terminați pe la sfârșitul lunii noiembrie.
La nord de Focșani, vom vedea dacă UMB reușește în decembrie doar Tișița-Adjud sau va livra și Focșani-Tișița, adaugă Asociația Pro Infrastructură.

Șoferii ar fi trebuit să circule liber pe acest lot încă din primăvara acestui an. Lotul 2 de pe Autostrada Moldova A7 era gata în proporție de 99,99%. Totuși, darea în trafic nu a fost posibilă până când nu s-a remediat situația deficitară a podurilor și pasajelor. Săptămâna trecută, au fost făcute teste de rezistență în zonele cu probleme.
Contractul de lucrări a fost semnat în 2022, cu asocierea româno-bulgară Coni – Trace. Proiectul de infrastructura este în valoare de 1,2 miliarde fără TVA, iar lucrările aveau o durată stabilită de 20 de luni, fără perioadă de proiectare.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în același an, iar constructorii au primit o extensie de vreo 6 luni, justificată de materialul inutilizabil din gropile de împrumut. Astfel, șantierul de aici deja pornea cu schimbări și întârzieri.