De vineri se ajunge cu trenul direct de la București la Kiev, în 24 de ore 🚄 Prețul biletului la vagonul de dormit

07 oct. 2025
358 afișări
De vineri se ajunge cu trenul direct de la București la Kiev, în 24 de ore 🚄 Prețul biletului la vagonul de dormit
De vineri se ajunge cu trenul direct de la București la Kiev, în 24 de ore 🚄 Prețul biletului la vagonul de dormit | Foto simbol: Agerpres

CFR Călători reintroduce tren direct pe ruta București – Kiev, începând cu data de 10 octombrie. Garniturile vor circula din nou pe acest traseu după o pauză de mai mulți ani. Cei care doresc să meargă trebuie să știe că o călătorie durează 24 de ore (o zi).

Vineri încep călătoriile

CFR Călători transmite, pe site-ul oficial, că revine un tren direct pe ruta București – Kiev, începând cu data de 10 octombrie. Această decizie vine după o pauză de cinci ani. Circulația pe traseul respectiv se va relua vineri.

Cei interesați trebuie să știe că traseul acestui tren direct este București – Iași – Ungheni – Chișinău – Kiev și retur. O legitimație pentru ruta București Nord – Kiev, la vagon de dormit (cu patru paturi în cabină) este la preț de 73,4 euro.

Compania de transport feroviar a dat programul de funționare a acestui tren direct:

  • Trenul internațional IR 99/401: Kiev (plecare 06:30) – București Nord (sosire 06:47), circulă începând cu data de 10/11.10.2025;
  • Trenul internațional IR 402/100: București Nord (plecare 19:10) – Kiev (sosire 19:34), circulă începând cu data de 11/12.10.2025.

Călătorii au la dispoziție mai multe canale de comunicare prin care pot consulta programul. Astfel, ei vor fi la curent cu posibile probleme, întârzieri sau modificări. Acestea sunt:

  • platforma a www.cfrcalatori.ro;
  • numerele de telefon 021/9521 (trafic intern), 021.314.5528 (trafic internaţional Gara de Nord Bucureşti).

Trenurile electrice aproape au dispărut de pe rutele CFR Călători

Un singur tren Alstom Coradia mai este pe traseu, pe ruta București – Constanța. Celelalte rame electrice au fost scoase de pe traseele CFR Călători din „motive de ordin tehnic”.

Unul dintre cele două trenuri în cauză nu mai circulă de la data de 19 septembrie 2025. Cele patru trenuri ce erau formate cu rame Coradia (IR 16091, IR 16092, IR 16093 și IR 16094 București Nord – Constanța și retur) circulă în prezent cu vagoane și locomotive PNRR.

Iar de luni, a fost retrasă o a doua ramă Coradia. Această decizie are la bază aceleași motive. Compania de transport feroviar nu a precizat data la care aceste garnituri vor reveni pe traseele de pe raza țării.

În perioada următoare, alte trenuri Coradia Steam vor ajunge în România. Contractul prevede un număr de 15 trenuri. Iar în intervalul octombri – decembrie 2025  vor fi livrate câte trei trenuri lunar, ca apoi din ianuarie 2026 vor fi livrate patru trenuri pe lună.

După ce restul de unități ale ramelor electrice interregionale Coradia Stream din acest lot vor ajunge în proprietatea ARF și vor fi predate către SNTFC „CFR – Călători” – S.A., ele urmează că circule pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv:

  • București – Constanța;
  • București – Craiova;
  • București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara;
  • București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;
  • București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies