De unde vin hainele din Miniprix-uri şi cum s-au salvat magazinele în criză

de:
24 sept. 2013
192 Afișari
De unde vin hainele din Miniprix-uri şi cum s-au salvat magazinele în criză

„Primul magazin Miniprix l-am deschis în decembrie 1999. Este un brand românesc, o afacere de familie. În momentul în care am decis să pornim la drum conceptul de hard-discount exista atât la nivel european, cât şi în SUA.”, spune Ana Maria Cristina, proprietarul companiei şi fost preşedinte al ARIS (Agenţia Română pentru Investiţii Străine).

Conceptul de hard-discount presu­pune cumpărarea de stocuri sau de capete de serie şi vânzarea produselor la preţuri mai mici. Astfel Miniprix cumpără de la mai mulţi retaileri şi producători români şi străini haine, încălţăminte şi accesorii, produsele fiind vândute la 20-30% din preţul iniţial.

„Avem şi furnizori din România, şi din UE şi din afara ei. Pe piaţa locală se produc haine foarte frumoase şi bune, la fel şi încălţăminte. Avem contracte cu anumiţi furnizori care produc special pentru noi. De la alţii cumpărăm capetele de serie. În UE avem contracte cu intermediari care la rândul lor cumpără de la lanţurile mari care fac destocaj.”

În momentul în care o companie cumpără nu alege produsele sau măsurile, ci cumpără tot ce există într-un stoc. În acest context unele produse pot avea defecte sau alte probleme.

„Noi avem trei filtre de control, însă în final tot pot apărea haine cu defecte.”

În ultimii ani pe piaţa locală au apărut tot mai multe magazine pe format outlet, fie monobrand, fie multibrand, însă Miniprix a fost unul dintre primele, având deja o istorie de 14 ani pe piaţa locală.

„În genul acesta de business trebuie să rulăm volume mari de marfă. Avem zilnic circa 3.000 de clienţi (online şi offline, n.red.).”

Ana Maria Cristina spune că numărul clienţilor din Bucureşti a rămas relativ constant, însă numărul total a crescut odată cu dezvoltarea online-ului deoarece compania operează livrări în toată ţara, dar şi în afară.

Clienţii de pe online comandă mai multe produse decât cei din magazinele fizice, unul dintre motive fiind acela că la un coş de peste 100 de lei transportul este gratuit.

Sursa: ZF

Cookies