De partea pasagerilor în criza de la Blue Air, șeful ANPC are cuvinte grele la adresa companiei: și-a bătut joc de peste 73.000 mii de consumatori

07 sept. 2022
1090 afișări
De partea pasagerilor în criza de la Blue Air, șeful ANPC are cuvinte grele la adresa companiei:  și-a bătut joc de peste 73.000 mii de consumatori

Șeful ANPC, Horia Constantinescu, a declarat la Digi24 că Blue Air șantajează statul român, că nu vrea să plătească taxe de mediu și să dea banii înapoi pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate. Horia Constantinescu a spus că instituția pe care o conduce ia în calcul să depună o plângere penală împotriva companiei.

„Undeva la sfârşitul verii, în toamna acestui an, cele cinci aeronave proprietate a companiei nu vor mai avea drept de zbor. De aceea, reprezentantul Blue Air ne spunea că iau în calcul închiderea companiei şi tot de aceea eu am transmis consumatorilor să fie precauţi în relaţia cu această companie”, a adăugat el.

Blue Air a anunțat ieri, brusc, că suspendă toate zborurile până luni 12 septembrie, blocând circa 3.000 de pasageri pe aeroporturi și creând haos pe terminalele din București, Cluj și Iași.

„Noi am sancționat în urmă cu două luni această companie, pentru că și-a bătut joc de peste 73.000 mii de consumatori. Înţeleg că această companie, şantajând statul român, doreşte să nu plătească taxele de mediu, să nu ramburseze banii consumatorilor şi doreşte să facă legea ascunzându-se în spatele ideii că sunt un operator român şi aduc mari beneficii statului. Care sunt aceste beneficii, întreb retoric?

Nu cumva mai mari beneficii ar fi adus nu numai statului, cât şi consumatorilor, dacă le-ar fi respectat drepturile? Suntem într-o situaţie jenantă. Înţeleg că în felul acesta se doreşte forţarea mâinii autorităţilor, prin tratarea cumva preferenţială a acestei companii”, a spus Constantinescu.

Citește și: 

”Le-am cerut să nu mai lanseze curse despre care nu au date certe că pot fi şi ţinute”

El a explicat că, la începutul acestei săptămânii, ANPC a lansat o invitaţie către Blue Air, pentru a vedea dacă au respectat recomandările făcute în urmă cu două luni – „şi anume să nu mai lanseze curse despre care nu au date certe că pot fi şi ţinute, să nu mai lanseze curse la preţuri cu caracter înşelător”.

„Înţelegând că până la urmă se strânge laţul în jurul unei activităţi care pare administrată ori greşit, ori intenţionat greşit, luăm în calcul depunerea în continuare de sesizări către organele de cercetare penală, pentru că, la momentul acela, noi am transmis o informare legată de activitatea acestei companii şi ne dorim ca la un moment dat să înţelegem şi noi dacă ceea ce se întâmplă a fost cu intenţie, sau îmbracă sau nu şi o formă penală”, a mai comentat Constantinescu.

Întrebat dacă ANPC ar putea amenda din nou compania, Constantinescu a răspuns: „Cu siguranţă, dacă datele transmise vor confirma informaţiile primite de către autoritatea noastră, luăm în calcul inclusiv sancţionarea, pentru că nimeni nu poate fi mai presus de lege, indiferent ce invocă”.

„Mai mult decât atât, vă rog să luaţi în calcul că, la acel moment, reprezentantul companiei aeriene ne spunea că au şapte sute şi ceva de mii de rezervări. Gândiţi-vă că, dacă multe dintre acestea sunt deja achitate, ei vor continua să ţină avioanele la sol, ne vom confrunta cu o avalanşă de situaţii ca cea de ieri”, a spus Constantinescu.

Îți mai recomandăm și:

Cookies