GREEN CITY

De luni se circulă pe sub Pasajul Basarab

Primarul general, Sorin Oprescu, a vizitat sâmbătă şantierul de la Pasajul Basarab. Edilul-şef s-a ferit să mai ofere o dată sau un termen oficial pentru inaugurarea pasajului după ce ultimul termen oferit, pentru 31 martie, a fost încălcat. Până la inaugurarea oficială a întregii lucrări, Primăria va da drumul la circulaţia autovehiculelor pe sub pasaj.

„Luni dăm drumul la circulaţia de sub pod. Proiectantul a cerut încărcarea maximă a podului şi cu tramvaie, iar acum montăm ultimele linii de tramvai ca să putem să îl încărcăm. După testele astea şi reglarea hobanelor dăm drumul la pod”, a precizat Sorin Oprescu.

Constructorul spune că aceste ultime etape mai durează cel puţin o lună şi jumătate. „Tensionarea hobanelor mai durează cel puţin 30-45 de zile. Apoi vom începe testele cu încărcătura maximă, tramvaie şi autoturisme, care vor mai dura cel puţin o săptămână”, a explicat Grigore Verenciuc, directorul executiv din partea constructorului.

După reluarea circulaţiei autoturismelor pe sub pod, în aproximativ două săptămâni se va drumul şi la tramvaie să circule pe sub pasaj. De asemenea, în termen de 14 zile va începe şi mmontarea trrotuarelor rulante ce vor face legătura între Gara de Nord şi pasaj.

„În zona Pasajul Basarab va fi realizat cel mai mare nod intermodal din Bucureşti. Vom avea o staţie de taximetre, unde taxiurile nu vor avea voie să se depăşească, vor circula în ordinea în care au sosit. Vom avea sub pod terminal de tramvaie, vor fi cel puţin două linii de tramvaie. De asemenea, vom avea terminal de autobuze cu toate facilităţile pentru personalul de bord. Pe pod vom avea staţie de tramvai care va fi direct conectată cu staţia de metrou, cu cele două staţii de cale ferată Gara Basarab şi Gara de Nord”, a precizat Ion Dedu, director executiv în cadrul Direcţiei de Transporturi a Primăriei Capitalei.

Pasajul rutier denivelat face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti şi Bulevardul Vasile Milea. Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m, din care 117 m Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, iar 340 m Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. La acestea se adaugă bretelele de acces la pasaj de 1126 m lungime şi rampele de acces de 1250 m.

Pasajul Basarab ar fi trebuit finalizat în ianuarie 2009 cu un cost final de 471,6 milioane lei. Astăzi, la peste doi ani de la expirarea termenului de execuţie costul lucrării a ajuns la 773 milioane lei, dintre care 100 milioane lei reprezintă exproprierile. VEZI EVOLUŢIA PROIECTULUI

Caracteristice speciale ale Pasajului Basarab

– Cel mai lung pod hobanat din România – 360 m
– Cel mai lat pod hobanat urban din Europa – 43.3 m în zona staţiei de tramvai peste CF (2 sensuri circulaţie auto a câte 2 benzi fiecare+cale dublă tramvai+2 staţii tramvai)
– Cel mai lung pasaj rutier din Bucureşti – 1,9 km
– Înălţimea pilonilor centrali – 80 m
– Cel mai mare punct intermodal din România, reunind în acelaşi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taxiuri şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button