De ce se înghesuie tinerii din București să fie operatori call center. “Păi, poți să câștigi destul de bine, dar îți mai și crapă capul”

26 nov. 2021
287 afișări
De ce se înghesuie tinerii din București să fie operatori call center. “Păi, poți să câștigi destul de bine, dar îți mai și crapă capul”
De ce se înghesuie tinerii din București să fie operatori call center. “Păi, poți să câștigi destul de bine, dar îți mai și crapă capul”

Popularitatea jobului de operator call center printre tineri este ușor de înțeles. În primul rând, nu e obligatorie experiența,. deci, e un job perfect pentru început. În al doilea rând, de când cu pandemia, cu telemunca și cu shopping-ul online, ofertele de muncă în zona asta s-au înmulțit considerabil. Așa, cam ca la livratori. Desigur, poți munci lejer de acasă. Culmea, și ăsta a devenit un argument. Combinația e perfectă până când intri în malaxor. Mai ales în malaxorul cu clienți nemulțumiți.

Acum, că am stabilit premisele – sunt oferte de joburi suficiente, nu ai nevoie de experiență (deși ajută dacă ai, ca peste tot), lucrezi de acasă și câștigi decent, să vedem ce poate fi complicat la un job de operator call center.

Păi, simplu: lucrezi cu oameni. Mulți și necunoscuți. („Păi, na, ăsta-i jobul”, zice repede o tânără care a făcut asta vreme de 3 ani). problema e că lucratul cu oamenii poate să fie dificil, greu, enervant sau chiar epuizant.

Tipologiile diferite, nemulțumirile care nu pot fi întotdeauna evitate (ba dimpotrivă), clienții care, de regulă, au rămas fără înțelegere și răbdare – toate acestea pot face ca jobul de operator call center să devină foarte stresant pentru mulți.

Chiar dacă angajatorii prezintă postul ca fiind unul fără de cusur și plin de beneficii, ce uita să menționeze este cantitatea de nervi vărsată si acumulată in anumite zile de muncă.

Cum am fost operator call center – cele mai dificile părți ale jobului

  • Lucrul cu oamenii: Nu avem toți același nivel de educație, de răbdare, iar tu, ca operator, te lovești de toate toanele, momentele și limitele. Când nevoia clientului nu este îndeplinită de tine, cel care-i răspunzi la telefon, sigur te vei transforma într-un adevărat: hoț, nemernic, prost, incult, nesimțit, arogant, nasol și lista poate continua. Dacă m-aș lua după descrierile pe care mi le-au făcut unii clienți, nici eu n-ar vrea să am de-a face cu mine!
    • Să nu uit: cel mai greu este, întotdeauna, să-i explici unui client că nu e clientul firmei la care lucrezi și la care a sunat și că nu poate returna aici ceva ce a cumpărat din altă parte,
  • Sedentarismul și monotonia: Să stai 8 ore pe un scaun, te uiți într-un ecran si vorbești la telefon nu e tocmai o activitate antrenantă. Dacă îmi spunea cineva că o să sufăr de îmbătrânire prematură din cauza acestui post, nu-l credeam, însa genunchii mei șubrezi îi dau dreptate acum. În aceeași măsură, și vorbitul la telefon se transformă la un moment dat din plăcere în povară. Prietenii și rudele se mirau că mai pot vorbi  la telefon dupa 8 ore e muncă.
De ce se înghesuie tinerii din București să fie operatori call center. “Păi, poți să câștigi destul de bine, dar îți mai și crapă capul”
8 ore de vorbit neîntrerupt la telefon pot fi epuizante

Ce e simpatic la un job de operator call center

Însă sunt și parti bune, nu e doar un loc rău în care trebuie sa îți fie frica să ajungi. Am avut parte și de clienți înduioșători, de oameni de pus pe rană, cum le-ar spune mama.

Dupa o zi plină de neînțelegeri, probleme și nervi, vine un om care spune: “Ce draguță sunteți, vă mulțumesc de ajutor. Știu ca nu e vina dumneavoastră!”. E așa, ca o mângâiere. Inside: să știți că vă ajutam mai cu spor dacă ne vorbiți frumos, promit!

Sunt tone de momente amuzante în fiecare zi. De exemplu:

  • Conversația în care clientul spune că produsul „e stricat”, dar de fapt nu era băgat în priză ori nu era pornit;
  • Dialogul cu  cineva dorea o programare la medic
  • Apelul în care, în loc de ‘Buna ziua, numele meu este…’ am spus ‘Buna ziua este ziua mea!’ (nu, nu era ziua mea. Nu știu ce au ieșit aceste cuvinte. Dar mi-a zis „La mulți ani!”, am mulțumit și-am râs. Au râs mult și colegii.

Greșelile sunt omenești, iar alea noastre sunt și înregistrate. „Pentru îmbunătățirea calității seviciilor”, evident.

De departe, cel mai mare avantaj al acestui job au fost nervii. Da, nervii. Dupa 3 ani, nervii mei sunt practic pe steroizi: dacă am putut trece peste nervii de 9 dimineața făcuți pentru ca a sunat cineva care dorea să returneze la noi produsul altei firme, nu exista copil pe lumea asta care să mă mai scoată din pepeni.

Jobul de operator call center. Ceva ca o concluzie

Cu bune si cu rele, genul ăsta de job este unul prin care fiecare tânăr trebuie să treacă, din punctul meu de vedere cel puțin. Să fii operator call center este un tip de job care te crește, te călește și te face să înțelegi că viața nu e chiar așa de simplă. N-au toți empatie, te lovești de tot felul de oameni, aici înveți să gestionezi momente complicate.
După experiența asta, devii și tu puțin mai diplomat, mai calm, mai înțelegător când ospătarul greșește comanda. Ai lucrat și în call center, știi cum e.

Cookies