Cum plăteşti mai rapid şi mai sigur factura la întreţinere

de:
25 iul. 2012
1 Afișari
Cum plăteşti mai rapid şi mai sigur factura la întreţinere

Asociaţiile de proprietari şi administratorii de bloc au la dispoziţie mai multe mijloace electronice pentru a-şi uşura munca de calcul a cheltuielilor la întreţinere. Proprietarii pot afla la orice oră şi de oriunde, prin intermediul internetului, cât au de plată la facturi sau pot să compare cheltuielile lor cu cele ale altor apartamente din bloc.

Factura la întreţinere poate fi plătită prin transfer bancar, la fel ca orice altă factură de utilităţi, în cazul în care asociaţia are deschis un cont pentru acest serviciu. În acest caz, proprietarii pot plăti întreţinerea direct de acasă, printr-un serviciu de internet banking.

O altă soluţie de a face mai uşoară plata facturilor este oferită de către Scomet, o firmă ce se ocupă de administrarea imobilelor. Scomet pune la dispoziţia clienţilor serviciilor sale de administraţie posibilitatea de a vizualiza factura la întreţinere şi de a plăti factura online prin intermediul cardului bancar.

Un exempu de astfel de soluţie electronciă este „Aviziero”, o aplicaţie online ce repartizează cheltuielile la întreţinere către proprietari, facilitează plata online a întreţinerii şi pune la dispoziţia acestora o statistică completă şi un istoric al cheltuielilor blocului, ce poate fi accesată non-stop, de oriunde. Preţul unui asemenea serviciu este de 40 de lei pe lună pentru o asociaţie şi 2 lei pe lună, în plus, pentru fiecare apartament ce doreşte acces la interfaţa programului. De asemenea, pentru încă 2 lei pe apartament, pe lună, Aviziero oferă şi servicii de contabilitate şi suport tehnic.

 

Pentru plata sau vizualizarea facturii folosind un astfel de serviciu, utilizatorii se autentifică cu un nume de utilizator şi o parolă şi apoi pot accesa interfaţa unde pot vedea lista detaliată a cheltuielilor, forumului de discuţii şi alte servicii.

De la lansarea Aviziero în luna august 2010, numărul de utilizatori a ajuns în septembrie 2011 la 5.000 şi în luna iulie a acestui an a atins 6.000 de apartamente, dintre care 80% din Bucureşti.  „Clienţii sunt împărţiţi egal între blocurile vechi şi cele noi, iar majoritatea se găsesc în perimetrul Piaţa Unirii – Timpuri Noi – Alba Iulia”, a declarat pentru B365.ro Bogdan Ioan, unul dintre dezvoltatorii proiectului.

De ce nu are încă succes sistemul ?

„Acum administratorii folosesc în activitatea lor în principal Microsoft Excel, în varianta piratată. Deşi nu îşi dau seama şi această variantă are un cost: este vorba de costul de risc pe care îl au în cazul utilizării de software piratat cu scopuri lucrative, pentru că amenzile sunt usturatoare”, a punctat dezvoltatorul Aviziero pentru B365.ro

De asemenea, procesul de modernizare al soluţiilor de plată decurge destul de lent datorită numărului mare de persoane implicate în luarea deciziei: „Uneori asociaţia îşi doreşte folosirea Aviziero foarte mult, dar administratorul refuză, în alte cazuri administratorul propune asociaţiei folosirea Aviziero, dar proprietarii sunt împotrivă”, a explicat Bogdan Ioan. „Concurenta directa imatura, cu produse de slaba calitate si cu o abordare neprofesionista a activitatilor de marketing si vanzare, ceea ce conduce la scaderea nivelului de incredere al administratorilor si a al proprietarilor” este un alt motiv pentru care tehnologia se dezvoltă lent în Bucureşti, potrivit creatorului Aviziero.

„Ponderea este mică pentru că lumea nu vrea să facă plăţi online. Aproximativ 90% dintre prorietari nu aplică asemenea metode de plată. Modernizarae e împiedicată şi de neimplicarea statului, care nu a structurat un set de reguli sau pârghii pentru dezvoltarea serviciilor de plată online. Astfel, fiecare asociaţie acţionează de capul ei”, a punctat Radu Opaina, preşedintele Federaţiei de Proprietari din România, pentru B365.ro. 

Cookies