Au apărut noi detalii în cazul troleibuzului de pe linia 96 care a luat foc la începutul săptămânii. Surse STB au declarat pentru Gândul care ar putea fi cauza incendiului.
În urmă cu patru ani, un troleibuz de același tip a ars ca o torță în centrul Bucureștiului.
Surse STB au declarat pentru Gândul care este posibila cauză a incendiului care a izbucnit și a făcut praf un troleibuz care circula pe linia 96.
Aeroterma de bord ar fi cea care a pornit focul, însă nu este exclusă nici eroarea umană, respectiv o neglijență a șoferului.
Sursele Gândul spun că în momentul în care aeroterma de bord ar fi început să scoată fum, aceasta ar fi trebuit să fie oprită:
A fost vorba de o eroare a echipamentului electric, combinată cu o eroare a șoferului. Întrebarea se pune dacă șoferul a coborât din vehicul, cu troleul pe fir. Dacă a coborât, și s-a bazat pe faptul că lipsește puțin, atunci este o eroare. Ce a declanșat incendiul este aeroterma de bord, care este alimentată la 750 de volți. În mod normal, ea, când a început să scoată fum, trebuia oprită, sau să se tragă captatorii de la rețea.
Reamintim faptul că marți, 5 martie 2024, un troleibuz Astra Irisbus Citelis 12T a ars ca o torță în zona depoului Alexandria. În zona respectivă s-a creat un fum negru.
Liniile STB 96, 226 și 227 au fost blocate în zona respectivă, iar motivul transmis inițial de Societate a fost „o defecțiune tehnică”.
Citește și:
Aceleași surse au explicat și ce s-a întâmplat în anul 2020, atunci când un alt troleibuz Astra Irisbus a luat foc în centrul Capitalei și s-a făcut scrum.
Atunci, cauza ar fi fost un echipament neconform, reparat de o unitate neautorizată, cu care Societatea de Transport București avea contract la acea vreme.
Era un contract de modernizare a vehiculelor, care includea instalația de aer condiționat de pe vehicul. Aceste troleibuze nu au aer condiționat din fabrică. Practic, la montarea sistemului de aer condiționat s-au făcut niște erori. După care, echipamentul care a generat incendiul, respectiv variatorul de tensiune continuă a motorului, care a fost folosit în condiții limită, reparat de o firmă neautorizată, au explicat sursele.
Te-ar putea interesa și: