ARHIVA B365

De ce s-a găurit Pasajul Basarab

Nici nu au trecut câteva săptămâni de la inaugurarea Pasajului, că au apărut deja gropile, în zona podului hobanat.

Constructorii au revenit şi au acoperit gropile, iar în ultimele zile fac măsurători pe zona cu probleme.Se măsoară temperatura asfaltului, care din cauza vremii caniculare ajunge să aibă la suprafaţă şi 70 de grade Celsius, arată România Liberă. Gropile sunt amplasate simetric, de o parte şi de alta a axei podului suspendat, înaintea bretelelor de circulaţie care fac legătura spre Calea Plevnei, respectiv Splaiul Independenţei.

La scurt timp după inaugurarea cu fast a pasajului, au început să apară diverse zvonuri privind probleme de execuţie. De altfel, reprezentanţii Inspectoratului de Stat în Construcţii au sesizat încă de la inaugurare acest aspect şi au atenţionat (deşi primarul Sorin Oprescu nu a fost de acord) că punerea în funcţiune a pasajului fără recepţia finală nu este legală.

Cum explică Primăria fisurile?

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti (PGMB), fisurile ar fi apărut nu atât din cauza unei calităţi necorespunzătoare a asfaltului, cât ca urmare a evaporării unei cantităţi de apă aflată sub stratul de asfalt. Aceasta a creat o pernă de aer sub presiune ce a provocat fisura. „Nu este de la asfalt, ci un fenomen datorat apei strânse în zona cofrajelor pierdute din polistiren folosite la turnarea betonului, unde s-au strâns aburi sub presiune”, spune Ioan Dedu, director general adjunct pentru infrastructură de transport în PGMB.

Specialiştii în construcţii au păreri mai nuanţate în privinţa cauzelor gropilor, arată România Liberă.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button