De ce o treime din hipermarketurile din Bucureşti au fost deschise în sectorul 6

de:
15 feb. 2016
0 afișări
De ce o treime din hipermarketurile din Bucureşti au fost deschise în sectorul 6

Bucureştiul a atras în ultimii 15 ani investiţii de circa 350-450 de mi­l. euro în deschiderea a 33 de hiper­mar­ke­turi sub patru bran­duri, res­pectiv Kaufland, Auchan, Cora şi Car­refour. Alte trei magazine pe su­pra­faţă mare sunt în prezent în construcţie.

Din totalul celor 33 de magazine exis­tente pe acest format, o treime sunt deschise în sectorul 6 al Capi­ta­lei, care găzduieşte cartierele dor­mi­tor Militari, Crângaşi şi Drumul Tabe­rei. De altfel, aici a fost deschis şi pri­­mul hipermarkert din România, de către Carrefour în 2001.

„În sectorul 6 retailerii s-au în­ghe­suit pentru că au existat mai multe plat­­­forme industriale disponibile, iar te­­renurile au fost mai ieftine decât în sec­­torul unu. Mai mult, în zonă sunt trei cartiere dormitor im­por­tante, res­pec­tiv Militari, Drumul Ta­­berei şi Crân­gaşi, iar infrastructura şi nivelul de trai sunt mai bune decât în sectorul cinci”, a explicat pentru Zf.ro Daniel Mo­ca­­nu, di­rec­to­rul general şi acţio­na­rul Daas, unul dintre cei mai importanţi fur­­ni­zori de echipamente pentru re­tail şi HoReCa.

La polul opus se află sectoarele 1 (con­siderat a fi „casa” românilor cu ve­nituri peste medie) şi 5 (unul dintre cele mai sărace, cuprinzând cartiere pre­­cum Ferentari sau Rahova), cu trei magazine fiecare. Kaufland va des­­chide însă un magazin în cartierul Fe­­ren­tari, urmând a duce numărul de hiper­­marketuri din sectorul 5 la patru.

„Zona de nord-vest (sectorul 1) se dezvoltă din toate punctele de vedere şi va atrage şi magazine de tip hiper­market. Este deja o destinaţie pentru pro­iecte rezidenţiale, iar infrastrucura „me­troul – se dezvoltă, astfel că vor veni şi proiectele de retail”, mai spune Oana Iliescu.

Cookies