De ce nu s-au supraînălțat trecerile de pietoni de lângă școlile din București. Elementul lipsă din hotărârea CGMB

28 ian. 2022
418 Afișari
De ce nu s-au supraînălțat trecerile de pietoni de lângă școlile din București. Elementul lipsă din hotărârea CGMB

Municipalitatea reia proiectul de supraînălțare a trecerilor de pietoni din proximitatea școlilor. Tema apare în contextul accidentului teribil din București în care a murit Raisa, fată de 11 ani lovită pe trecerea de pietoni de o mașină a poliției, în drum spre școală.

Autoritățile locale din București aveau la dispoziție o hotărâre de Consiliu General, votată în iunie 2021, dar incompletă, prin care trecerile de pietoni ar fi trebuit să fie supraînălțate, pentru a evita accidentele rutiere. Soluția tehnică avea însă nevoie de avizul Poliției rutiere pentru a putea fi aplicată.

Primarul Nicușor Dan a repus proiectul complet pe ordinea de zi a ședinței CGMB de luni, 31 ianuarie, iar dacă va fi adoptat, trecerile de pietoni din apropierea școlilor vor trebui înălțate în termen de 120 de zile după ce Poliția Rutieră va aproba soluția propusă de Administrația Străzilor. Amplasarea acestora va fi stabilită de către administratorii drumurilor, sub coordonarea Administrației Străzilor.

 

Unde vor apărea noile marcaje rutiere

Astfel de treceri de pietoni supraînălțate ar urma să-și facă apariția la trecerile nesemaforizate aflate la o distanță mai mică de 300 de metri de unitățile de învățământ. Potrivit proiectului, astfel de treceri de pietoni vor fi amplasate doar pe artere pe care nu este perturbat transportul în comun.

Proiectul are ca scop sporirea gradului de siguranță rutieră din proximitatea unităților de învățământ preuniversitar din Municipiul București.

În cazul în care proiectul primește undă verde, noile măsuri vor fi puse în aplicație de fiecare primărie de sector.

FOTO: Trecere supraînălțată din Ploiești
FOTO: Trecere supraînălțată din Ploiești

Noile treceri de pietoni supraînălțate ar elimina așa-numitele “speed bumps”

Noile treceri de pietoni supraînălțate ar prelua și rolul denivelărilor pentru reducerea vitezei, așa-numitele “speed bumps”, relatează Promotor. Acestea vor fi colorate pentru a atrage atenția și vor avea pante ușoare.

Lățimea unei astfel de treceri va avea 3 metri și va ajunge până la înălțimea trotuarului în zonele în care limita de viteză este de 50 km/h. Șoferii care le abordează cu viteză riscă avarii la direcție și la suspensie.

Polițiștii îi avertizează pe pietoni să se asigure înainte de a pune piciorul pe zebră. Șoferii sunt obligați să le acorde prioritate pe trecere, dar există riscul ca aceștia să nu fie suficient de atenți.

Pilotul Titi Aur spune că în acest fel copiii vor fi în siguranță

Titi Aur, pilot, a afirmat că va fi practic imposibil de trecut peste astfel de rampe care vor fi mai înalte. „Vor fi la înălțimea bordurii, va fi imposibil de trecut cu viteza legală din acea zonă și atunci vom fi obligați să reducem la 20-30 km/h, ceea ce va face ca în acea zonă copiii care trec strada, dar și pietonii, vor fi în siguranță”, a declarat acesta.

La o viteză mare se pot produce avarii la direcție și suspensie, iar roțile se pot dezechilibra, spune pilotul Titi Aur. Inițiatorii proiectului susțin însă că șoferii ar trebui să se gândească mai întâi la copii.

Cookies