Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a plătit până în prezent peste 470 mil. euro pe reabilitarea a două şosele aflate în munţi, DN 67C Bengeşti-Sebeş şi DN 2D Focşani-Ojdula, pe care circulă 10-15.000 de maşini zilnic.
În acelaşi timp, centura Capitalei, unul dintre cele mai importante drumuri din ţară, cu un trafic zilnic de 144.000 de vehicule, a rămas anul acesta cu o finanţare de nici 3 milioane de euro după rectificarea bugetară, deşi doar 20 din cei 72 de kilometri ai acestei şosele arată a ceea ce se poate numi centură de capitală europeană.
Unul dintre cele mai mari contracte de infrastructură rutieră din ultimii ani a fost cel de modernizare a drumului naţional 67C, pe ruta Bengeşti-Sebeş, cunoscut şi sub numele de Transalpina.
Contractul s-a ridicat la circa 335 de milioane de euro, iar până acum CNADNR a plătit 320 de milioane de euro pentru acest drum, pe care circulă circa 11.000 de vehicule zilnic. Pe de altă parte, pe DN 2D Focşani-Ojdula, drum tranzitat zilnic de 14.000 de maşini, CNADNR a plătit până acum 152 milioane de euro din cele 170 de milioane stipulate prin contract şi acte adiţionale.
În acelaşi timp, centura Capitalei a fost lăsată fără finanţare, deşi este unul dintre cele mai circulate drumuri din ţară.
Sursa: ZF