De ce nu sunt bune pasajele rutiere și bulevardele noi în Bucureşti. VIDEO

de:
05 aug. 2013
0 afișări
De ce nu sunt bune pasajele rutiere și bulevardele noi în Bucureşti. VIDEO

Multe orașe europene au adoptat Planuri de mobilitate urbană durabilă. Iar experiența lor este pusă la dispoziția tuturor celor „interesați”. Administrațiile din România nu prea au fost interesate. Ce interes ar avea politicienii să reducă valoarea proiectelor de infrastructură? Acum a venit scadența. După ce an de an, politicienii români i-au mințit și pe cetățeni și pe oficialii europeni, România va fi obligată să respecte principiile dezvoltării durabile a orașelor, dacă vrea să acceseze fondurile europene. Și, în timp ce la Ministerul Fondurilor Europene, specialiștii pomenesc în documente oficiale despre Planurile de mobilitate urbană, la Primăria Municipiului București era în dezbatere un (alt) proiect distructiv pentru București: Pasajul rutier subteran de la Piața Presei Libere. Bucureștiul poate accesa fonduri europene pentru proiecte de dezvoltare a transportului public pentru ca cei din zona limitrofă să poată ajunge repede și ieftin în Capitală. În același timp, Primăria vrea să cheltuie bani că să-i împiedice pe cei din zona limitrofă să poată ajunge repede și ieftin în Capitală. Întrebarea logică este, de ce să cheltuiești bani pentru un proiect care face rău oamenilor? Mulți însă nu-și dau seama de asta. Pentru că nimeni nu le-a spus că există soluții simple și ieftine pentru dezvoltarea mobilității urbane„, scriu reprezentanţii OPTAR, pe site-ul propriu.

Potrivit OPTAR, în Elveția cetățenii au vrut ca până în 2020 facilitățile oferite transportului individual motorizat în mediul urban să fie reduse cu 10% pentru a beneficia de o creştere a mobilităţii şi accesul la un transport mai rapid şi mai ieftin prin oraș. Însă, reprezentanţii OPTAR spun că nu se ştie dacă bucureştenii ar vota favorabil pentru o măsură de fluidizare a traficului, asemănătoare celei aplicate în Elveţia, „pentru că nimeni nu le-a vorbit vreodată despre mobilitate urbană”. Astfel, Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România, sprijinită de voluntarii Comunității Bicicliștilor din București, a demarat un proiect de informare a cetățenilor despre principiile dezvoltării mobilității urbane şi a lansat primul episod din filmul Mobilitatea urbană pe înțelesul tuturor pentru a demonstra de ce nu este bună folosirea autoturismului personal pentru transportul în Bucureşti.

Cookies