De ce nu este Capitala o destinaţie atractivă pentru turişti

de:
18 apr. 2014
0 Afișari
De ce nu este Capitala o destinaţie atractivă pentru turişti

„Bucureștiul este deja o capitală europeană. Conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, anual numărul turiștilor străini crește, atât cei interesați de business, cât și segmentul de leisure. Din păcate, Bucureștiul nu dispune de un brand puternic și de o strategie de promovare eficientă care să-l poziționeze în topul capitalelor europene”, sunt de părere reprezentanții agenţiei de turism Happy Tour, citaţi de capital.ro.

Altfel spus, subliniază Lucia Morariu, director general Eximtur și preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), „cu o promovare mai eficientă, Capitala poate deveni rapid o destinație atragătoare, turiștii bazându-se pe multiplele posibilități de distracție, dar și pe componenta de turism cultural pe care o poate dezvolta orașul sau pe numărul mare de evenimente, concerte și spectacole”.

„Cred că dezvoltarea afacerilor și creșterea investițiilor străine vor aduce o creștere semnificativă Bucureștiului și ca destinație turistică, așa cum s-a întâmplat și în anii 2006 – 2008”, mai spune ea.

Pentru acest lucru, rolul Primăriei Capitalei este foarte important, ținând cont de proietele care ar trebui dezvoltate. „Restaurarea Hanului Gabroveni (n.r. – din Centrul Istoric) și transformarea lui în centru cultural” se află în fruntea listei oficialilor Primăriei, atunci când sunt luate în calcul astfel de proiecte pentru atragerea turiștilor străini. Hanul Gabroveni va fi inclus în circuitul cultural al Bucureștiului, investiția totală ajungând la 37,36 milioane de lei.

Cât despre proiectele derulate prin programul operațional regional, lucrările de consolidare și restaurare la Arcul de Triumf se apropie de 30,5 milioane de lei, au început în ianuarie anul acesta și ar trebui finalizate în vara anului viitor. Tot în acest program sunt incluse consolidarea Observatorului Astronomic (11,1 milioane de lei), restaurarea Casei Cesianu (8,58 milioane de lei), cât și amenajarea unui circuit turistic pe lacurile Floreasca și Tei (88,35 milioane de lei).

Cookies