De ce M5 a devenit „Magistrala Leneșă”. Între Râul Doamnei/Valea Ialomiței și Eroilor, trenurile de metrou vor parcurge în 2024 cu 21.500 km mai puțin decât anul trecut

15 oct. 2024
12314 afișări
De ce M5 a devenit
De ce M5 a devenit "Magistrala Leneșă". Între Râul Doamnei/Valea Ialomiței și Eroilor, trenurile de metrou vor parcurge în 2024 cu 21.500 km mai puțin decât anul trecut. Foto: Inquam Photos / Alexandru Busca

M5 înregistrează un record negativ și devine Magistrala Leneșă de metrou din București: trenurile care circulă pe traseul Râul Doamnei/Valea Ialomiței – Eroilor vor parcurge până la finalul acestui an cu 21.500 km mai puțin ca în 2023.

Magistrala 5 a fost inaugurată în 2020, iar în 2024 înregistrează cea mai redusă frecvență. Pe celelalte magistrale de metrou, frecvența este în creștere.

Magistrala Leneșă de metrou din București: M5

Vineri, pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost publicat, în dezbatere publică, proiectul de Ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii privind aprobarea actualizării Contractului de servicii publice de transport cu metroul pentru perioada 2020-2024 al Societății de Transport cu Metroul Bucureşti Metrorex SA, aprobat prin Ordinul ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor nr. 697/2020, prin încheierea actului adiţional nr.2 pentru anul 2024, anunță Club Feroviar.

Acest proiect are mai multe anexe, iar prima are informații despre programul de transport al Metrorex din 2024. Potrivit acestuia, pe M1, M2 și M3 numărul de kilometri parcurși de trenuri crește.

În schimb, pe M4 și M5 numărul de kilometri parcurși de trenuri scade.

Până la finalul anului 2024, pe Magistrala 5 vor fi parcurși cei mai puțini kilometri de la inaugurare:

(și cel mai mic dintre toate magistralele în funcțiune), neluând în calcul anul 2020, când s-a circulat doar trei luni și jumătate. Un număr mai mic de kilometri parcurși se traduce prin intervale mai mari de succedare între trenuri, explică sursa citată.

Ⓜ️De ce bucureștenii din Drumul Taberei nu folosesc metroul, două posibile motive:

  • Magistrala 5 nu ajunge în centrul Capitalei, iar oamenii trebuie să schimbe și să aștepte mai mult după trenurile de metrou dacă își doresc să ajungă, de exemplu, la Piața Unirii.
  • Metrourile vin greu: cei care locuiesc în zona Râul Doamnei sau zona Valea Ialomiței ajung să aștepte până la 20 de minute între două trenuri, iar oamenii aleg mijloacele de transport STB.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies