BAZAR

De ce nu le place turiştilor străini la Bucureşti: nu găsesc WC-uri publice

Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) declară că problemele legate de ”Campania Toaleta”, pe care le-au sesizat membrii asociaţiei în urmă cu aproape doi ani, nu s-au remediat. ”Am obţinut, totuşi, sprijinul Ministerului Turismului pentru ca, în noua lege a turismului, care însă nu a ieşit, şi la care am lucrat aproape doi ani, să se introducă reglementări ferme şi obligaţii pentru autorităţile locale de a înfiinţa asemenea puncte extrem de importante pe traseele turistice, acolo unde turistul are nevoie şi să mănânce şi să se relaxeze şi, evident, să meargă şi la toaletă. Din păcate, până acum nu s-au făcut foarte multe lucruri”, a declarat Corina Martin pentru B365.ro.

La 1 mai 2009, un grup de americani a vizitat într-un weekend Palatul Parlamentului şi a constatat cu stupoare că toaletele erau închise, iar femeile de serviciu aveau liber. Astfel, organizatorii excursiei au fost nevoiţi să-i însoţească pe străini la cel mai apropiat hotel, însă acolo nu au avut parte de o primire prea plăcută. Angajaţii hotelului nu au fost deloc încântaţi să le permită accesul tuturor turiştilor în toaletele clădirii, astfel că au restrâns intrarea doar pentru o parte dintre turişti. În urma acestui eveniment neplăcut ANAT a demarat ”Campania Toaleta”. În contextul actual, Corina Martin spune că înfiinţarea unei asociaţii de promovare a Bucureştiului, în parteneriat public-privat, ar putea fi soluţia pentru problemele Capitalei ca destinaţie turistică.

De cealaltă parte, consilierii Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) vor să taie şi fondurile destinate vidanjării toaletelor publice, lăsând astfel Capitala fără astfel de puncte, strict necesare societăţii. După evenimentul neplăcut prin care a trecut în mai 2009, Corina Martin se opune vehement unei astfel de idei. ”Sigur, dacă gândim aşa, nu mai sunt bani pentru (proiecte), acum e criză, nu mai avem bani nici pentru (toalete publice), nu vom reuşi să facem niciodată nimic. De altfel, de 20 de ani turismul în general a fost Cenuşăreasa economiei naţionale a României şi nu s-au găsit bani, nu sunt resurse, uităm întotdeauna de turism. Mă surprinde negativ o asemenea atitudine, tocmai din această cauză spuneam astăzi de o nouă atitudine în turism. Cred că trebuie şi e momentul, chiar şi în ceasul al 13-lea să gândim altfel”, a explicat preşedintele ANAT.

Deşi mizează pe potenţialul turistic ridicat al Capitalei, oficialul ANAT spune că Bucureştiul este prea puţin promovat în acest moment şi, tocmai de aceea, asociaţia solicită de peste trei ani colaborarea Primăriei pentru a înfiinţa o asociaţie de promovare a Bucureştiului. Martin mai spune că foarte mulţi dintre turiştii străini care vizitează pentru prima dată România pleacă mai mulţumiţi decât atunci când au venit pentru că aşteptările lor sunt mai slabe în general. Potrivit reprezentantului ANAT, turiştii străini care vizitează ţara noastră apreciază foarte mult spectacolele folclorice româneşti, show-urile gastronomice sau vinul românesc. ”În general, Muzeul Satului, de exemplu, şi alte câteva muzee şi obiective turistice sunt foarte, foarte apreciate. Casa Poporului este poate, să spunem aşa, punctul forte al turismului bucureştean. Din păcate, chiar la Casa Poporului, la Parlament ne-am trezit cu problemele acelea legate de toaletă. Este, în general, o problemă de mentalitate şi de atitudine pe care o au unii funcţionari publici în continuare faţă de turism şi faţă de nevoile turistului în general”, a mai menţionat Corina Martin în cadrul celei de-a doua ediţii a Târgului Internaţional de Turism Holiday Market, eveniment organizat la Palatul Parlamentului, în perioada 17 -20 martie.

La Târgul de Turism, numeroase agenţii de turism, atât din ţară cât şi din străinătate, au venit cu oferte de vacanţe care mai de care mai avantajoase. Cum în această perioadă strategia de marketing cea mai eficientă este axată pe preţ, de la acest eveniment nu puteau lipsi reducerile de preţ, valabile însă doar pe perioada târgului, pentru a atrage acum cât mai mulţi clienţi. Printre expozanţi se numără atât agenţiile de turism, reprezentanţii din industria ospitalieră locală şi internaţională, cât şi companiile de transport aerian sau cele de închirieri auto.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button