De ce multe autobuze RATB circulă cu aparatul de aer condiţionat OPRIT

de:
13 aug. 2014
1 Afișari
De ce multe autobuze RATB circulă cu aparatul de aer condiţionat OPRIT

Şoferii RATB le spun călătorilor că circulă fără aer condiţionat deoarece aparatele sunt defecte. Problema este alta, spun liderii de sindicat citaţi de Digi24.ro. Conform acestora, şoferii se gândesc de două ori înainte să pornească instalaţia, ca să nu consume mai mult combustibil. Pentru că depăşesc cota, şefii le taie din salariu.

„Consumul crește cu 5% aproximativ față de cantitatea de motorină ce este alocată per cursă autobuzului”, explică Ion Usturoi, șofer RATB.

„Mi s-a făcut o imputare de 6 milioane și ceva”, mai spune Gabriel Popa, șofer de autobuz.

Conducerea Regiei de Transport Bucureşti spune însă că pe timp de vară cota de motorină este oricum suplimentată şi că se asigură mereu că pasagerii care plătesc bilet au cele mai bune condiţii. 

Reprezentanţii Regiei au declarat pentru Adevărul.ro că au în dotare aproape 1.800 de mijloace de transport în comun, dintre care doar o parte din autobuze fiind dotate cu aer condiţionat.  „Avem o flotă formată din 480 de tramvaie, 1.000 de autobuze şi 297 de troleibuze. Tramvaiele şi troleibuzele nu dispun de dotare cu sistem de aer condiţionat. Din numărul autobuzelor, 487 nu au aer condiţionat“, susţin reprezentanţii regiei.

Reamintim că Administrația Națională de Meteorologie a emis un COD GALBEN de caniculă valabil pentru toată țara, în următoarele două zile.

După cum B365.ro informa în 2013, aceeaşi scuză era invocată de şoferii RATB şi în sezonul rece. Deşi reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) spuneau că instalaţia de încălzire funcţionează în toate vehiculele, şoferii RATB spuneau că nu pot porni căldura în autobuze de teamă să nu se ardă la buzunare. 

CITEŞTE ŞI: Ce şanse ai să prinzi un autobuz cu aer condiţionat în Bucureşti

„Regia Autonomă de Transport Bucureşti a intensificat măsurile de verificare a mijloacelor de transport în comun, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie în perioadele cu temperaturi atmosferice ridicate.

Astfel, vehiculele din întregul parc au fost verificate sub aspectul bunei funcţionări a trapelor de aerisire şi a modului de culisare a geamurilor. De asemenea, au fost verificate sistemele de aer condiţionat din dotarea autobuzelor. Vehiculele înregistrate cu anumite deficienţe au fost programate pentru reparaţii şi remedieri în regim de urgenţă.

Toţi conducătorii de vehicule au fost reinstruiţi şi atenţionaţi să verifice permanent funcţionarea instalaţiei de aer condiţionat şi să anunţe orice defecţiune aparută pe traseu, în vederea efectuării prompte a remedierilor.

Pentru a evita aglomerarea vehiculelor, care accentuează disconfortul pe timp de caniculă, vor fi monitorizate în continuare toate liniile de transport şi, în limita posibilităţilor, vor fi luate măsuri de suplimentare a parcului”, a declarat, pentru B365.ro, Constantin Tobescu, şeful Biroului de Relaţii Publice al RATB.

Potrivit lui Tobescu, în ultimii ani Regia a introdus instalaţii de aer condiţionat pe alte 12 autobuze, astfel, că, în prezent, pe străzile Capitalei circulă 512 autobuze cu aer condiţionat, care au fost distribuite uniform pe toate liniile RATB.

Şeful Biroului de Relaţii Publice al RATB a mai precizat că şoferii nu sunt sancţionaţi dacă se foloseşte instalaţia de aer condiţionat, întrucât se asigură un surplus de combustibil pentru perioada verii, astfel încât să se poată folosi instalaţia de climatizare în toate autobuzele dotate cu aer condiţionat.

Cookies