În București, cam 3 din 10 (28%) dintre mijloacele de transport în comun nu au aer condiționat, dar cel mai și cel mai rău e la tramvaie: 6 din 10 sunt saune. La autobuze, 22% n-au aer condiționat, iar la troleibuze, de 15% sunt în situația saună.
Sunt date oferite Hotnews de către municipalitate, care vine apoi și cu explicația la întrebarea „De ce n-au aer condiționat atât de multe mijloace de transport în comun, îndeosebi tramvaie?”
Potrivit aceleiași surse, a existat un program de dotare a tramvaielor cu aer condiționat, care costa 70.000 de euro pentru fiecare, dar „au existat cazuri unde a luat foc”, a spus Nicușor Dan.
În decembrie 2018, STB a semnat un contract (atribuit prin licitație) pentru modernizarea mijloacelor de transport în comun cu sistem de climatizare, la un preț de 350.000 lei/tramvai.
Dar PMB a renunțat după 25 de tramvaie, pentru că, după montare, mai multe astfel de mijloace de transport în comun au luat foc. Nicușor Dan explica, la un moment dat:
A fost un experiment, s-a montat pe 30 de tramvaie instalaţie de aer condiţionat şi unul sau două au luat foc, deci nu a fost soluţia cea mai potrivită şi este şi foarte costisitoare.
Iar municipalitatea vine acum cu aceleași precizări pentru Hotnews:
Din rațiuni de eficiență tehnico-economice programul nu a continuat, întrucât vechimea și uzura mare a parcului circulant nu mai justifică această investiție. Este nejustitifcat de scump montarea unui sistem de climatizare nou pe mijloace de transport vechi, uzate fizic si moral.
Așadar, STB ne anunță că vom avea aer condiționat în toate tramvaiele, autobuzele și troleibuzele din București când toate tramvaiele, autobuzele și troleibuzele vor fi noi:
Echiparea vehiculelor cu instalație de aer condiționat în salonul călătorilor este o condiție obligatorie prevăzută în toate contractele de achiziție.
În acest, cam jumătate din parcul auto al STB este nou. În ultimii ani, PMB a cumpărat 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice și 100 de troleibuze.