ÎN BUCUREȘTIȘTIRI

Daune morale de 9.000 de euro pentru un sejur nefericit de Revelion

O familie din Bucuresti a dat in judecata agentia de turism prin care a rezervat un sejur la o pensiune din Sibiu pentru Revelionul din 2017, cerand daune morale de peste 9.000 de euro. In prima instanta familia de bucuresteni a pierdut, dar procesul continua la Tribunalul Bucuresti.

În proces, familia de bucureșteni a arătat că la momentul semnării contractului pentru sejurul de Revelion, agenția de turism i-a prezentat informații false cu privire la oferta de cazare, în sensul că li s-a spus că pensiunea unde urmă să fie cazați beneficiază de băi termale.

Reclamanții au mai arătat că după semnarea contractului și achitarea sejurului în valore de 571 de euro au vrut să vadă cum arată băile termale de la pensiunea la care s-au cazat, dar „au descoperit că nicăieri nu se făcea vorbire despre dotarea cu băi termale”.

Turiștii au mai arătat că i-au contactat telefonic pe reprezentanții agenției, care le-au comunicat că pot rezilia contractul, dar pierd jumătate din bani.

În final, familia din București a decis să păstreze sejurul, dar s-au arătat nemulțumiți atât de condițiile de cazare, în sensul că au cerut o camera dublă superior, dar au primit „o camera mai mică, cu pat dublu și un fotoliu”. În plus, turiștii au mai reclamat că „parată nu și-a îndeplinit nici obligația de a asigura un meniu de tip all inclusive, fiind nevoiți să își plătească toate băuturile”. Cu privire la cină festivă de Revelion, turiștii au reclamat că li s-au servit „crenvurști prăjiți cu muștar”.

În urmă acestei situații, turiștii au sesizat și Protecția Consumatorului, care a sancționat agenția de turism cu avertisment pentru nerespectarea obligației privind prezentarea certificatelor de clasificare.

Cu privire la daunele morale solicitate în instanța, turiștii au arătat că „acestea sunt întemeiate având în vedere că parată a compromis un eveniment familial extrem de important – un Revelion, prin denaturarea adevărului (acela că unitatea de cazare nu dispunea de băi termale) și prin neîndeplinirea obligațiilor contractuale referitoare la tipul camerei de cazare și la serviciile de masă”.

Pe de altă parte, instanța a stabilit că faptul că reclamanții s-au arătat nemulțumiți de felurile de mâncare servite reprezintă o chestiune subiectivă, de gust, iar instanța nu poate analiză în ce măsură reclamanților le-a plăcut mâncarea servită.

Instanța mai precizează că nicăieri în contractul părților ori în voucherul anexat nu li se garantează reclamanților un anumit standard al mâncării servite, ceea ce i-ar asigura de faptul că o să le placă”, se mai arată în sentința Judecătoriei Sectorului 1, care a fost atacată cu apel la Tribunalul București, unde procesul este pe rol.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button