Dacia ar putea lansa două modele Duster pentru a ataca segmentul crossover

de:
03 mart. 2015
0 Afișari
Dacia ar putea lansa două modele Duster pentru a ataca segmentul crossover

Revista germană Auto Bild, citată de Digi24, a publicat două fotografii care ar înfăţişa viitoarele două modele Dacia Duster. Ca design sunt asemănătoare. În schimb, ar urma să aibă dimensiuni diferite.

Unul dintre modele va fi noul Duster de bază, va fi uşor mai lung decât actualul SUV vândut de Dacia şi va fi lansat pe piaţă la finele anului viitor sau la începutul lui 2017, spun germanii. Cel de-al doilea Duster, pregătit în paralel ar urma să fie mai scurt cu aproximativ douăzeci de centimetri faţă de actuala generaţie şi va fi vândut pe segmentul crossover. Adică al SUV-urilor de mici dimensiuni.

Este un segment din ce în ce mai dinamic pe piaţa internaţională. Însă Dacia deja are un crossover: Sandero Stepway, care este produs atât la Mioveni, cât şi în Maroc şi care este unul dintre cele mai populare maşini vândute sub marca românească. Deşi pot fi încadrate în aceeaşi categorie, Sandero Stepway şi micul Duster ar avea două origini complet diferite. Stepway este versiunea supradimensionată a hatchback-ului Sandero. De cealaltă parte, cross-overul Duster ar fi versiunea mai mică celui mai mare model produs de Dacia.

Cele două maşini ar urma să aibă preţuri asemănătoare. Jurnaliştii de la AutoBild au aflat că micul Duster va costa 10.000 de euro, cu aproximativ 1000 de euro mai puţin decât Sandero Stepway. Totuşi, e greu de crezut că Dacia şi compania-mamă Renault ar menţine pe piaţă ambele modele crossover. Însă Sandero Stepway ar fi un model greu de pensionat în condiţiile în care rămâne o maşină apreciată în Occident.

Dacia pare că are nevoie de o gură de aer proaspăt după un început de an în care a început să dea semne vizibile de oboseală. Înmatriculările mărcii româneşti pe cea mai mare piaţă a sa, cea din Franţa, au scăzut cu nu mai puţin de 15,8% în primele două luni ale anului. În februarie, scăderea a fost uriaşă, 27,2%.

Iar aceste rezultate sunt cu atât mai slabe cu cât piaţa franceză a avut vânzări în creştere cu 5,9% în ianuarie şi 4,1% în luna februarie.

Cookies