Dacă vreți să plecați mâine din București pe A1, mai gândiți-vă: autostrada se închide pe sensul spre Pitești, pentru șantierul de la podul către DEx Craiova. Unde sunt restricțiile

13 iun. 2025
50045 afișări
Dacă vreți să plecați mâine din București pe A1, mai gândiți-vă: autostrada se închide pe sensul spre Pitești, pentru șantierul de la podul către DEx Craiova. Unde sunt restricțiile
Dacă vreți să plecați mâine din București pe A1, mai gândiți-vă: autostrada se închide pe sensul spre Pitești, pentru șantierul de la podul către DEx Craiova. Unde sunt restricțiile | Foto simbol: Inquam Photos / Alexandra Pandrea

CNAIR anunță noi restricții pe Autostrada A1, de sâmbătă, 14 iunie, necesare pentru realizarea pasajului peste autostradă din cadrul Drumului Expres Craiova-Pitești, Tronson 4.

Restricții de circulație pe A1, pentru realizarea unui pasaj peste autostradă

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) informează că, începând de sâmbătă, 14 iunie 2025, se instituie restricții de circulație pe A1, zona km 104+350, necesare pentru realizarea pasajului peste A1 din cadrul Drumului Expres Craiova – Pitești, Tronson 4.

Restricțiile constau în închiderea circulației pe Calea 1 (sensul de deplasare București – Pitești ) pe sectorul de autostradă cuprins între km 104+090 – km 104+610, acesta urmând să se desfășoare deviat pe Calea 2 (sensul Pitești – București) în ambele direcții.

Putem să mergem de la București la Curtea de Argeș doar pe autostradă

Miercuri, 11 iunie, s-a deschis un tronson din A1, astfel putem să circulăm de la București la Curtea de Argeș doar pe autostradă. La ora 15:00 s-a deschis circulația pe Secțiunea 5: Pitești-Curtea de Argeș a autostrăzii A1 (14,57 km), a informat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

S-a deschis circulația pe încă 14,57 km de autostradă!

Sunt ultimii km ai secțiunii 5 (Pitești-Curtea de Argeș) a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), care au fost finalizati cu mai mult de 2 luni înainte de termenul contractual (31 august 2025).

Rețeaua națională de drum de mare viteză pe care se circulă acum a ajuns la 1298 km, iar dacă se menține ritmul de lucru actual, la finalul acestui an (2025) România va depăși 1500 de km de drum de mare viteză.

Cristian Pistol menționează că Secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș) a fost construită prin fonduri europene și este parte integrantă a autostrăzii Sibiu – Pitești (122,11 km).

În prezent, în lucru se mai află alte 3 secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), parte a coridorului 4 Pan-european:

  • Secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni): 9,86 km. Termenul de finalizare contractual este anul 2027 dar în actualul ritm de lucru este posibil să fie deschisă circulația mai devreme (2026).
  • Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni): 37,40 km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
  • Secțiunea 2 (Boița-Cornetu): 31,33km. Termenul contractual de finalizare este 2028.

Cele trei secțiuni, care au o lungime totală de 78,8 km, fac parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești, prima autostradă din România care va traversa Carpații.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies