Dacă taxa pentru intrarea în București se aprobă, Giurgiu o să ceară taxă de drum spre Grecia și Brașov o să ia bani pentru aerul curat. Val de ironii la adresa proiectului din Capitală

13 oct. 2025
6079 afișări
Dacă taxa pentru intrarea în București se aprobă, Giurgiu o să ceară taxă de drum spre Grecia și Brașov o să ia bani pentru aerul curat. Val de ironii la adresa proiectului din Capitală
Dacă taxa pentru intrarea în București se aprobă, Giurgiu o să ceară taxă de drum spre Grecia și Brașov o să ia bani pentru aerul curat. Val de ironii la adresa proiectului din Capitală. Sursă foto: Freepik

Primăria Capitalei analizează introducerea unei taxe de acces pentru mașinile neînmatriculate în București sau Ilfov, idee care a stârnit reacții ironice în țară. Brașovul și Giurgiul au răspuns cu mesaje sarcastice, propunând taxe simbolice pentru bucureșteni.

Bucureștiul vrea să taxeze șoferii din afara Capitalei

Primăria Municipiului București are pe masa de lucru un proiect de taxă specială, asemănătoare unei „rovignete urbane”, aplicabilă vehiculelor care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov. Propunerea, susținută de consilierul general PSD, Dan Cristian Popescu, urmărește reducerea traficului, diminuarea poluării și creșterea veniturilor locale pentru investiții în mobilitatea durabilă.

Conform estimărilor, aproximativ 1,4 milioane de mașini tranzitează zilnic Capitala, iar 35% dintre acestea provin din alte județe. Tarifele propuse variază între 3,5 euro/zi și 50 euro/an, cu posibilitatea de plată online sau prin SMS. Proiectul urmează să fie dezbătut în Consiliul General, iar vehiculele electrice, ambulanțele și mașinile de intervenție ar urma să fie exceptate.

Brașovul și Giurgiul răspund cu umor

Anunțul privind posibila taxă a inspirat o serie de reacții ironice pe rețelele sociale. Două dintre cele mai virale provin din Brașov și Giurgiu, care au transmis mesaje „cu respect” și „cu drag” către bucureșteni.

Într-o postare semnată „Brașov – orașul care merită protejat”, autorii menționează că taxarea intrării în oraș este o idee interesantă și că sunt bucuroși să o plătească:

  • „Este o idee interesantă, pe care o susținem. Personal, sunt de acord să o plătesc cu drag – 20 de lei, 50, cât considerați potrivit. Important e să pot ajunge la voi, să mă bucur de traficul intens, de șantierele care nu se mai termină și de aerul proaspăt al capitalei în zilele toride de vară”.

Tot aceștia propun, în ton glumeț, o taxă de 50 de lei pentru turiștii din alte județe care vor să viziteze Brașovul:

Totuși, pentru echilibru, ne-am gândit și noi, la Brașov, să propunem o taxă simbolică pentru mașinile care vin din alte județe.
Nimic exagerat – poate 50 de lei, cât o cafea pe Republicii sau o plimbare liniștită prin centrul vechi, scrie în postare.
Ideea ironizează inițiativa Capitalei și vorbește despre „taxa de aer curat” de munte: „Până la urmă, aici veniți să vă bucurați de munți, de aer curat și de liniștea pe care doar Brașovul o poate oferi. Și dacă tot beneficiați de aceste avantaje, ar fi corect să contribuiți, măcar simbolic, la păstrarea lor”.
Giurgiu a mers și mai departe, sugerând o „taxă de ieșire” de 50 de lei pentru mașinile care trec prin județul Giurgiu spre Grecia sau Bulgaria:
Dar, ca să fie corect…
Am zis și noi, la Giurgiu, să punem o taxă mică-mică, simbolică, pentru fiecare mașină care trece pe teritoriul județului spre Grecia, Bulgaria sau Turcia.
Și înapoi!
Nimic exagerat — doar 50 de lei, bani de un mic și o apă la vamă, au scris giurgiuvenii.
Aceștia au adăugat și motivația introducerii acestei taxe:
  • „Că, până la urmă, tot prin Giurgiu treceți, dragilor, când vă porniți spre Thassos cu speranța în suflet și portbagajul plin de gogoșari și ulei de măsline românesc. Dacă voi taxați intrarea, noi taxăm ieșirea”.

Giurgiuvenii au încheiat postarea tot cu umor:

Cu respect și un zâmbet larg,
Giurgiu — poarta Balcanilor și gardianul autostrăzii spre concediu.

Umorul – oglindă a frustrărilor din trafic

Deși sunt doar glume, reacțiile din Brașov și Giurgiu reflectă o realitate resimțită de mulți: traficul infernal din București și tensiunea dintre bucureșteni și navetiștii din jurul orașului.

În fond, satira este o formă de a râde de problemele zilnice, dar și de deciziile care par să adâncească prăpastia dintre „centru” și restul țării.

Cookies