Dacă plănuiți să plecați cu trenul din București, țineți cont că va fi grevă de avertisment. Sindicaliștii CFR se plâng de salarii și de lipsa de personal

13 sept. 2023
476 afișări
Dacă plănuiți să plecați cu trenul din București, țineți cont că va fi grevă de avertisment. Sindicaliștii CFR se plâng de salarii și de lipsa de personal
Dacă plănuiți să plecați cu trenul din București, țineți cont că va fi grevă de avertisment. Sindicaliștii CFR se plâng de salarii și de lipsa de personal | Foto: Agerpres

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane organizează, pe data de 15 septembrie, o grevă de avertisment, cu scopul de a atrage atenția asupra lipsurilor cu care se confruntă. Sindicaliștii cer, printre altele, creșterea salariilor și îmbunătățirea condițiilor de lucru din gări și depouri pentru inginerii și lucrătorii feroviari.

Angajații CFR anunță o grevă de avertismnet vineri, 15 septembrie

Sindicaliștii spun că printre motivele grevei se află și lipsa dialogului cu statul. Iată ce spune Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane într-un comunicat de presă transmis de News.ro:

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare și mai reprezentativă organizație sindicală a ceferiștilor din România, afiliată la Blocul Național Sindical, anunță public că în data de 15 septembrie 2023 va declanșa o grevă de avertisment care are scopul de a atrage atenția asupra impasului în care s-a ajuns în ceea ce privește dialogul social dintre ceferiști și stat.

Aceștia au mai spus că toate etapele declanșării conflictului de muncă au fost depășite.

Constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorități formulată cu claritate și public de către lucrătorul feroviar.

Motivele pentru care sindicaliștii organizează greva

Sindicaliștii au precizat motivele pentru care organizează greva de avertisment:

  • Lipsa bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar.
  • Lipsa finanțării strategice și coerente a căii ferate.

Pentru readucerea structurii feroviare românești la parametrii europeni este nevoie de un proiect de țară corect coordonat cu structurile europene și finanțat cu câteva zeci de miliarde de euro. Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanțat, iar deschiderea unor șantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul țării.

  • Lipsa de investiții în material rulant de calitate.

Nu există un plan de investiții solid în ceea ce privește înlocuirea completă a parcului de locomotive și vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători.

  • Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generații de ceferiști.

Potrivit acestora, deficitul de angajați depășeste 6.000 de oameni. Orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii.

  • Există probleme din ce în ce mai multe și nerezolvate referitoare la Statutul personalului feroviar.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies