O firmă apropiată PNL a primit de la Primăria lui Rareș Mănescu plăți pentru lucrări neexecutate

de:
10 mart. 2015
259 Afișari
O firmă apropiată PNL a primit de la Primăria lui Rareș Mănescu plăți pentru lucrări neexecutate

Pe lângă plata unor lucrări care nu au fost efectuate, valoarea serviciilor prestate la ADPDU Sector 6 a fost majorată nejustificat prin „includerea unor cantităţi de lucrări care nu s-au executat, prin decontarea unor plante nelivrate sau a unor suprafețe mai mari decât cele reale”, potrivit raportului inspectorilor Curții de Conturi.

Deși raportul Curții de Conturi nu specifică numele firmelor implicate în aceste contracte păguboase pe care le-a decontat Primăria Sectorului 6, condusă de liberalul Rareș Mănescu, o trecere în revistă a contractelor atribuite de Primăria Sectorului 6 și ADPDU Sector 6 arată că există câteva firme care ar putea fi vizate de acest raport.

Site-ul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP) arată că Primăria Sectorului 6 a avut în perioada menționată în raportul de audit contract pentru prestarea serviciilor de „silvicultură, de tăiere și toaletare a arborilor, extragerea de buturugi și rădăcini” semnat cu firma GECA IMPEX P.M. SRL deținută de familia Palamaru.

Gelu Palamaru este un apropiat al PNL, fiind nașul secretarului general PNL, Gheorghe Flutur (fost PDL), și deține firma Geca Impex PM alături de soția sa, Verona Palamaru. Firma omului de afaceri Gelu Palamaru este binecunoscută pentru contractele pe care le are cu diverse primării și administrații locale din România. Potrivit SEAP, GECA IMPEX P.M. SRL a câștigat 27 de contracte în perioada 2008-2014, dintre care 7 contracte au fost semnate cu Primăria Sectorului 6 și ADPDU Sector 6.

pala

Gelu și Verona Palamaru; sursa Facebook

Potrivit site-ul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), ADPDU Sector 6 a atribuit în data de 02.07.2013 un contract-cadru pentru 4 ani firmei GECA IMPEX P.M. SRL pentru servicii de silvicultură. Instituția aflată în subordinea Primăriei Sectorului 6 aprecia atunci că va plăti pentru aceste servicii o valoare estimată fără TVA: între 1.856.445 și 15.584.064 lei.

Societatea Geca Impex are ca obiect principal de activitate „Lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale”, ocupându-se în același timp și de întreținere spații verzi (toaletări, defrișări, scoatere buturugi), dar și aplasare indicatoare rutiere și plăcuțe stradale, conform site-ului oficial.

Firma lui Gelu Palamaru a încheiat contracte cu Primăria Sectorului 6 încă de pe vremea fostului edil Cristian Poteraș, când potrivit ziarenews.ro, pentru întreținerea spațiilor verzi și a locurilor de joacă și lucrări de peisagistică, administrația a plătit peste 36.000.000 de euro, „sumă de trei ori mai mare decât cea alocată de administrația orașului Paris într-un an de zile pe hectarul de spațiu verde.”

Tot în 2013, perioada menționată în raportul Curții de Conturi, ADPDU sector 6 avea un contract pentru lucrări de arhitectură, peisagistică și întreținere a spațiilor verzi și locurilor de joacă încheiat cu asocierea de firme SC CRIS GARDEN SRL- SC GECA IMPEX PM SRL- SC GARDEN CENTER GRUP SRL- SC MBC CONSTRUCT PREST SRL-SC PERGOLA GRĂDINI DECORATIVE SRL. De altfel, oferta declarată câștigătoare a fost și singura ofertă primită de administația locală pentru acest contract.

Contractul-cadru încheiat pe o perioadă de 4 ani a fost atribuit prin licitație restrânsă accelerată la data de 23.06.2011, fiind valabil pe perioada menționată în raportul Curții de Conturi. Valoarea totală finală a contractului fiind de 5.988.689 lei fără TVA.

Curtea de Conturi a mai constatat că ADPDU Sector 6 a efectuat:

– cheltuieli de 15.000 de lei prin acceptarea la plată a unor servicii de spălare alei care în fapt nu au fost executate;

– cheltuieli ce depășesc prevederile contractuale cu suma de 35.000 de lei;

– cheltuieli fără contraprestaţie în cadrul unui contract de reparații curente, valoarea situaţiilor de lucrări fiind majorată nejustificat cu suma de 12 mii lei prin aplicarea unei greutăți specifice eronate în cadrul articolului de deviz „Evacuare la groapă”.

Reamintim că Primăria Sectorului 6 a atribuit la sfârșitul lunii noiembrie 2013 mai multe contracte sub denumirea generică de „Modernizarea urbanistică complexă și asigurarea siguranței publice (Drumul Taberei, Militari)”. Anunțul publicat pe SEAP cuprindea o serie de lucrări complexe care au fost atribuite mai multor operatori economici.

Anunțul includea:

– lucrări de amenajare spații verzi pentru Cartierele Drumul Taberei (delimitat de Str. Dr Taberei, Str. Râul Doamnei, Prelungirea Ghencea și Str. Brașov)cod SMIS 7809 și Militari (delimitat de Șos. Virtuții, Str. Arieșul Mare, str. Baia de Arieș, B-dul Iuliu Maniu) cod SMIS 7806;

– lucrări privind modernizare urbanistică străzi, trotuare, parcări în cartierul Militari (delimitat de Șos Virtuții, Str. Arieșul Mare, Str. Baia de Arieș, B-dul Iuliu Maniu) cod SMIS 7807 și Cartierul Dr. Taberei (delimitat de Str. Dr Taberei, Str. Râul Doamnei, Prelungirea Ghencea și Str. Brașov) cod SMIS 7810;

– lucrări de asigurare a siguranței publice prin montorizare video: Proiectul „Asigurarea siguranței publice Dr. Taberei, Militari în sectorul 6, București” cod SMIS 7811.

Valoarea totală finală a anunțului publicat de Primăria Sectorului 6 în Sistemul Electronic de Achiziții Publice ajungea la 43.052.261 lei fără TVA.

Astfel, contractul pentru „Lucrări de modernizare urbanistică spații verzi în Cartierul Drumul Taberei – LOT 1” i-a fost atribuit firmei RO-VERDE LANDSCAPING SRL pentru 24.964.361 lei fără TVA. Aceleiași firme i-a fost atribuit și contractul pentru „Lucrări de modernizare urbanistică spații verzi în Cartierul Militari – LOT 4” pentru suma de 18.087.899 lei fără TVA.

Contractul pentru „Lucrări drumuri pentru Proiectul „Modernizare urbanistică străzi, trotuare, parcări în Cartierul Militar” i-a fost atribuit firmei CONSTRUCȚII ERBAȘU SA pentru suma de 21.534.594 lei fără TVA. Aceeași firmă a câștigat și contractul pentru „Lucrări drumuri pentru Proiectul „Modernizare urbanistică străzi, trotuare, parcări în Cartierul Drumul Taberei” pentru 20.463.969 lei fără TVA.

Lucrările de asigurare a siguranței publice prin montorizare video fiind încredintate UTI GRUP SA pentru suma de 2.687.450 lei fără TVA.

Raportul Curții de Conturi arată că Primăria Sectorului 6 a utilizat ineficace fondurile publice. Astfel, în eșantionul verificat, ADPDU a cheltuit suma de 20.000 de lei pentru întreținerea lucrărilor executate pentru amenajarea unui spațiu verde, deși lucrările se aflau încă în perioada de garanție.

CITEȘTE ȘI: Cât va cheltui în 2015 primăria condusă de Rareș Mănescu pe studii de fezabilitate și consultanță 

Potrivit SEAP, în perioada ianuarie 2013 – septembrie 2014, Primăria Sectorului 6 a mai atribuit șase contracte pentru dirigenție de șantier, asistență și consultanță tehnică unei singure firme, CONCIVIDIA CONSULTING SRL. Cele șase contracte ajungând la o valoare totală de 2.508.222 lei inclusiv TVA.

Firma Concividia Consulting are ca obiect principal de activitate întreținere peisagistică și a înregistrat în 2013 profit de 224.375 lei, conform bilanțului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice. Concividia Consulting apare cu 8 contracte de consultanță și dirigenție de șantier pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziții Publice, 6 dintre aceste contracte au fost încheiate cu Primăria Sectorului 6, celelalte două fiind încheiate cu Orașul Baia Sprie și Ministerul Educației și Cercetării Științifice.

CONCIVIDIA CONSULTING SRL și-a oferit serviciile de consultanță Primăriei Sectorului 6 în următoarele contracte:

– Servicii de consultanță tehnică (dirigenție de șantier) și supervizarea lucrărilor pentru obiectul „Modernizare arhitecturală și peisagistică a Parcului Drumul Taberei” pentru proiectele „Modernizarea arhitecturală și peisagistică a Parcului Drumul Taberei” și „Achiziționarea și instalarea sistemului de supraveghere video pentru creșterea siguranței și prevenirea criminalității în Parcul Drumul Taberei, pentru 163.440 lei fără TVA;

– Servicii de dirigenție de șantier pentru lucrările care se vor executa în cadrul proiectului „Lucrări de amenajare spații verzi pentru Cartierele Militari (delimitat de Șos. Virtuții, Str. Arieșul Mare, str. Baia de Arieș, B-dul Iuliu Maniu) cod SMIS 7806″, pentru 188.300 lei fără TVA.

– Servicii de dirigenție de șantier pentru lucrările care se vor executa în cadrul proiectului „Lucrări de amenajare spații verzi pentru Cartierele Drumul Taberei (delimitat de Str. Dr Taberei, Str. Râul Doamnei, Prelungirea Ghencea și Str. Brașov) cod SMIS 7809″ pentru suma de 454.620 lei fără TVA.

– Servicii de asistență tehnică pentru lucrările care se vor executa în cadrul proiectului „Lucrări de asigurarea siguranței publice prin montorizare video: Proiectul „Asigurarea siguranței publice Dr. Taberei, Militari” cod SMIS 7811″ pentru suma de 185.100 lei fără TVA.

– Servicii de dirigenție de șantier pentru lucrările care se vor executa în cadrul proiectului „Lucrări privind modernizare urbanistică străzi, trotuare, parcări în Cartierul Dr. Taberei (delimitat de Str. Dr Taberei, Str. Râul Doamnei, Prelungirea Ghencea și Str. Brașov) cod SMIS 7810″ pentru suma de 411.300 lei fără TVA.

– Servicii de dirigenție de șantier pentru lucrările care se vor executa în cadrul proiectului „lucrări privind modernizare urbanistică străzi, trotuare, parcări în Cartierul Militari (delimitat de Șos. Virtuții, Str. Arieșul Mare, Str. Baia de Arieș, B-dul Iuliu Maniu) cod SMIS 7807”, pentru suma de 620.000 lei fără TVA.

Cât a costat modernizarea Parcului Drumul Taberei

Pentru „Modernizare arhitecturală și peisagistică a Parcului Drumul Taberei”, proiect finanțat cu fonduri europene nerambursabile, Primăria Sectorului 6 a încheiat un contract de 51.263.671 lei fără TVA cu asocierea de firme S.C. PERGOLA GRĂDINI DECORATIVE S.R.L. -S.C. PROMS CONCEPT GROUP S.R.L.-S.C. CONSTRUCȚII ERBAȘU SA- SC HIDROCANAL SL-SC UTI TRAFFIC MANAGEMENT SA-SC E-FACTOR SOLUTIONS SRL-SC METABET C.F. SA. Contractul a fost atribuit în aprilie 2012 și publicat pe SEAP cu două luni mai târziu – în iunie.

Lucrările pentru modernizarea parcului s-au prelungit mai bine de 3 ani, iar locuitorii Sectorului 6 au organizat pe 21 februarie un protest în jurul parcului cerând autorităților să-l deschidă cât mai curând. Detalii aici.

Cookies