Curs de public speaking pentru companii: iată cum se poate îmbunătăți comunicarea în cadrul ședințelor interne! (P)

03 aug. 2022
16 Afișari
Curs de public speaking pentru companii: iată cum se poate îmbunătăți comunicarea în cadrul ședințelor interne! (P)
curs public speaking

Numărul fobiilor de care poate suferi o persoană este practic nelimitat. Astfel de exemple sunt teama de spații închise, numită claustrofobie, și cea de spații deschise, cunoscută sub numele de agorafobie. Arahnofobia sau teama de păianjeni este, la rândul ei, destul de frecvent întâlnită.

Însă niciuna dintre acestea nu este la fel de răspândită ca glosofobia sau teama de a vorbi în public. Multe persoane experimentează stări de anxietate atunci când trebuie să se adreseze, indiferent de context, unui grup mai mare de ascultători.

Pentru unii oameni, această teamă nu reprezintă o problemă, deoarece sunt rareori sau niciodată puși în situația de a se adresa unui auditoriu numeros. Însă, dacă vrei o carieră în mediul de business, situația stă altfel și, pentru a depăși această problemă, este indicat să urmezi un curs public speaking.

Cum se desfășoară un training de vorbit în public?

Abilitățile de comunicare sunt esențiale în mediul de afaceri, indiferent de domeniul economic sau de funcția deținută ori dorită. Prin urmare, un curs de public speaking se adresează tuturor celor care doresc să susțină un discurs într-o manieră desăvârșită, să învețe să construiască modalități interesante de susținere a prezentărilor și să transmită un mesaj de impact.

Pe parcursul trainingului, sunt analizate tipurile de mesaj și sunt definiți pașii concreți ce trebuie urmați pentru a susține o prezentare de succes. De asemenea, sunt dezbătute aspecte de ordin emoțional, care țin de riscul apariției unor blocaje din cauza tracului. Participanții sunt antrenați special pentru a depăși astfel de situații, prin intermediul unor simulări urmate de feedback din partea colegilor și a trainerului.

Beneficii pentru participanți

Cursanții au ocazia să analizeze discursuri memorabile și primesc o structură care îi ajută să își construiască prezentarea în funcție de scop, de audiență și de nevoile acesteia.

Datorită participării la un curs de public speaking, reușesc să conștientizeze propriile mecanisme de sabotaj când susțin un discurs și apoi primesc instrumentele și tehnicile necesare pentru a le gestiona.

Extrem de utilă se dovedește și dobândirea unor metode prin care un mesaj poate fi transmis într-un mod cât mai credibil și care să inspire publicul.

Beneficiile obținute de organizație

Companiile ai căror angajați participă la un curs de public speaking au parte, la rândul lor, de numeroase avantaje. Mai precis, organizația își îmbunătățește imaginea pe piața pe care activează, datorită creșterii calității prezentărilor susținute către partenerii de business.

Apare un plus de claritate în ședințele interne, ca urmare a faptului că participanții se antrenează să structureze o prezentare și să creeze o interacțiune. Membrii echipei învață să își argumenteze intențiile și deciziile, ceea ce duce la fluidizarea proceselor decizionale.

Participanții vor avea încredere și know-how pentru a susține și workshopuri către colegi. Prin urmare, vor putea să transmită viziunea companiei și informații esențiale către persoanele nou-venite în echipă. Astfel, integrarea acestora se va realiza mai rapid și mai eficient.

În concluzie, participarea la cursuri public speaking aduce numeroase beneficii atât la nivel individual, cât și pentru companie. Odată cu depășirea glosofobiei, informațiile circulă eficient, conflictele sunt mai puține, iar performanța crește în mod corespunzător!

Cookies