„Curba morții” de la Podul Ciurel din București. Cine este responsabil pentru pericolul iminent de pe șosea

„Curba morții” de la Podul Ciurel din București. Cine este responsabil pentru pericolul iminent de pe șosea
„Curba morții” de la Podul Ciurel din București. Cine este responsabil pentru pericolul iminent de pe șosea. Sursa foto: Unsplash

Duminica trecută, pe 12 decembrie, „Curba morții” de pe Podul Ciurel din Capitală a mai luat o viață. De data asta este vorba despre Andrei Thutat Ungur, un tânăr în vârstă de 35 de ani, student la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”. Cine este totuși responsabil pentru șirul de accidente care se produc aici?

Cine este responsabil pentru accidentele din „Curba morții”, potrivit AVAC

Asociația Victimelor Accidentelor de Circulație (AVAC) consideră că principalul vinovat din spatele acestui accident este Administrația Străzilor din București, compania municipală având responsabilitatea de a monta un parapet mai rezistent în „curba morții” de pe podul Ciurel, potrivit Gândul. Această asociație susține că era necesară montarea unui parapete ce trebuie să fie testat cu niște vehicule cu greutatea de 38.000 kg, pentru a se garanta rezistența la coliziuni violente.

„Dacă pedeapsa capitală a fost interzisă, de ani buni, în toate țările civilizate ale lumii, în Capitala României, autoritatea care administrează rețeaua rutieră, respectiv Administrația Străzilor, s-a transformat într-un «tribunal» care își permite să «condamne la moarte», pe bandă rulantă, fără ca cineva să ia atitudine.”, au transmis reprezentanții AVAC printr-un comunicat de presă.

Desigur, AVAC precizează că nu dorește să desconsidere împrejurările în care s-a produs accidentul, viteza, condițiile meteo, atenția sau lipsa atenției din partea șoferului sau șansele ca acesta să fi pierdut controlul din cauza carosabilului umed sau din cauza faptului că asfaltul nu ar fi avut rugozitatea necesară.

Totuși, asociația precizează că autoritățile nu au respectat legislația în vigoare, care presupune că la extremitatea drumului este obligatoriu să fie instalat un parapet cu grad ridicat de protecție. Mai mult, această sarcină îi revine administratorului carosabilului, în acest caz fiind vorba despre Administrația Străzilor din București.

Balustrada de la fața locului este ruginită, și pe alocuri, ruptă, potrivit AVAC

În momentul actual, în „curba morții” se află o balustradă ce ar fi trebuit să aibă scopul de a proteja pietonii împotriva căderii de pe pod. Însă această balustradă ar reprezenta mai degrabă un factor adițional de risc pentru toți cei care frecventează zona, potrivit comunicatului AVAC.

„Totodată exista un element metalic fixat la marginea părții carosabile, în locul unde ar fi trebuit să fie instalate perapetele, element metalic ce nu avea nici măcar un rol decorativ, căci de protecție nu putem vorbi, întrucât era ruginit și, pe alocuri, rupt.”, au mai transmis reprezentanții organizației.

Deși zona a devenit cunoscută pentru numărul ridicat de accidente care se petrec, autoritățile responsabile nu au luat măsuri de sporire și de corectare a siguranței rutiere.

În urma accidentului de duminică, 12 decembrie, soldat cu decesul șoferului, instituțiile responsabile au decis doar prinderea la loc a glisierelor de protecție, nicidecum montarea altui gard sau a unui parapet.