Curăţenia la metrou va costa 8,75 mil. euro. Firma câștigătoare, criticată pentru mizeria din staţii

de:
17 sept. 2014
45 Afișari
Curăţenia la metrou va costa 8,75 mil. euro. Firma câștigătoare, criticată pentru mizeria din staţii

În sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) a fost publicat, miercuri, un anunţ de atribuire, potrivit căruia Metrorex a încheiat un acord-cadru cu firma SC Libro Events SRL. În baza acestui acord-cadru firma va primi până la 38,5 milioane lei cu TVA pentru „servicii de salubrizare spaţii publice, spaţii tehnice din staţiile de metrou, trenuri electrice de metrou, locuri de remizare material rulant pe magistralele de metrou, colectare, evacuare gunoi din staţii şi depouri, spaţii (birouri)”. Firma care a câştigat licitaţia este SC Libro Events SRL, cea care a asigurat serviciile de curăţenie și în ultimele luni şi care a fost intens criticată din cauza gunoaielor din staţiile de metrou.

Potrivit anunţului de atribuire publicat în SEAP, pentru acest contract s-a organizat licitaţie deschisă, iar contractul a fost atribuit, pe 8 septembrie 2014, firmei cu preţul cel mai scăzut. Din cele 3 oferte primite, doar 2 au fost admisibile pentru licitaţie. Conform anunţului de participare asociat, Metrorex a estimat că valoarea acestui acord-cadru se va ridica la 53,5 milioane lei fără TVA, iar valoarea acordului-cadru încheiat cu SC Libro Events SRL se ridică la aproape 31,1 milioane lei fără TVA, cu circa 42% mai puţin faţă de valoarea estimată a contractului.

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a declarat anterior, pentru B365.ro, că vrea să scadă costurile cu serviciile de curăţenie şi dezinsecţie cu 30%. Însă, această măsură a fost intens criticată de sindicalişti care s-au plâns de mai multe ori de mizeria din staţiile de metrou. În timp ce sindicaliştii susţineau că s-a ajuns în această situaţie din cauza faptului că serviciile de curăţenie erau asigurate de SC Libro Events SRL, o firmă de catering cu 50 de angajaţi, şeful Metrorex a precizat că staţiile de metrou din Bucureşti erau pline de gunoaie din cauza firmei Romprest, care a blocat, prin contestaţii, licitaţia pentru serviciile de curăţenie. Directorul general al Metrorex a mai spus că preţul plătit în ultimele luni pentru asigurarea curăţeniei în staţiile de metrou era de 12 ori mai mic faţă de cel practicat anterior, dar se făcea doar „strictul necesar”.

Ne-am propus să scădem costurile cu serviciile de curăţenie şi dezinsecţie cu 30% şi părerea mea e că aşa se va întâmpla. Eu lupt pentru ca societatea să aibă cheltuieli cât mai mici în toate domeniile de activitate. Preţurile pe care le plătim acum firmei care se ocupă acum de curăţenie sunt de 12 ori mai mici decât cele practicate de Romprest. Se face strictul necesar de curăţenie până se finalizează procedura de acord cadru pe curăţenie„, a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu.

Potrivit informaţiilor disponibile în SEAP, pe 1 septembrie 2014, Metrorex a mai atribuit firmei Libro Events, cea care a câştigat contractul pentru servicii de salubrizare în următorii patru ani, un contract pentru „servicii de curatenie în spatii publice, tehnice din statiile de metrou, trenuri de metrou, locuri de remizare material rulant pe magistralele I, II, III si IV, colectare, evacuare gunoi din statii si depouri”, în valoare de 898.000 lei fără TVA, respectiv peste 1,1 milioane lei cu TVA. Contractul a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare, din cauza unei „situaţii de urgenţă extremă survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de autoritatea contractantă, în conformitate cu condiţiile stricte stabilite în directivă”.

Totodată, Metrorex a mai atribuit anterior firmei SC Libro Events SRL, prin cumpărare directă, două contracte, unul pentru servicii de colectare şi evacuare deşeuri şi igienizare grupuri sanitare, în valoare de 96.900 lei, şi unul pentru servicii de curăţenie spaţii publice, pe magistralele de metrou, în valoare de 108.000 lei. Cele două contracte au fost atribuite pe 8 aprilie 2014 şi au fost încheiate pentru o perioadă de trei luni.

Citește și: Salubrizarea de la metrou, asigurată de o firmă implicată în numeroase scandaluri publice

Anunţul de participare pentru serviciile de  salubrizare spatii publice, spatii tehnice din statiile de metrou, trenuri electrice de metrou, locuri de remizare material rulant pe magistralele de metrou, colectare, evacuare gunoi din statii si depouri, spatii (birouri) a fost publicat în SEAP pe 12 decembrie 2013, însă contractul a fost atribuit abia după 9 luni, în contextul în care, potrivit şefului Metrorex, Romprest, firma care a asigurat curăţenia la metrou în ultimii patru ani, a blocat licitaţia prin contestaţii.

Vezi aici: De ce sunt pline de gunoaie staţiile de metrou din Bucureşti. GALERIE FOTO

Directorul General al SC Metrorex SA, Aurel Radu, a efectuat luni noapte, în intervalul orar 23:30 – 03:00 un control inopinat pentru a verifica efectuarea curățeniei în spațiile metroului.

„Obiectul controlului a fost verificarea activitatii de curatenie în spatiile metroului, realizata de catre Asocierea S.C. Libro Events S.R.L. – S.C. Supercom S.A., asociere declarata câstigatoare pentru contractul cu durata de trei luni, reprezentând salubrizare spatii publice, spatii tehnice din statiile de metrou, trenuri electrice de metrou, locuri de remizare material rulant pe magistralele de metrou, colectare, evacuare gunoi din statii si depouri, spatii birouri”, au precizat reprezentanţii Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Anterior, Radu a precizat că şi-ar dori ca serviciile de curăţenie să fie asigurate de angajaţi ai Metrorex şi a criticat decizia de acum 11 ani, când s-a hotărât ca aceste servicii să fie externalizate. „Eu îmi doresc să avem angajaţi pentru curăţenie şi să nu mai apelăm la serviciile altor firme. Nu ştiu cine a luat decizia de a externaliza serviciile de curăţenie în 2003, iar sindicatul a fost de acord atunci. Chiar i-am cerut directorului de infrastructură să investigheze şi să analizeze ce costuri presupune asigurarea curăţeniei cu proprii angajaţi, pentru că nu ştiu dacă avem oameni suficienţi, trebuie să facem angajări de personal. Facem un studiu să vedem dacă ne costă mai puţin, dar momentan este o procedură în derulare„, a mai spus Aurel Radu.

Cât costă dezinsecţia la metrou

Şobolanii reprezintă o altă problemă spinoasă pentru Metrorex. În iulie, în Piaţa Unirii 2, una dintre cele mai aglomerate staţii de metrou din Bucureşti, şobolanii ieşeau pe peron, în miezul zilei, după cum se putea observa în imaginile surprinse de un cititor B365.ro şi transmise pe adresa redacţiei. Conducerea Metrorex a precizat, atunci, că, şi în acest caz, s-a ajuns în această situaţie din cauza contestaţiilor depuse la licitaţia pentru servicii de dezinsecţie şi deratizare, organizată încă din iarna anului trecut. Potrivit directorului general al Metrorex, instituţia nici nu beneficia, în vara acestui an, de servicii de deratizare.

Pe 3 septembrie, Metrorex a publicat în SEAP un anunţ de cumpărare directă pentru servicii de dezinsecţie şi deratizare spaţii publice, tehnice, tunele, galerii de metrou şi trenuri electrice de metrou, pentru o perioadă de 3 luni. Valoarea acestui contract, atribuit firmei SC Eurototal Comp SRL, este de 67.735 lei.

Pe 12 decembrie 2013, Metrorex a publicat în SEAP şi un anunţ de participare pentru încheierea unui acord-cadru pe patru ani, pentru servicii de dezinsecţie. Potrivit documentaţiei de participare, valoarea estimată a acordului-cadru pentru serviciile de dezinsecţie, deratizare, igienizare este de 14,58 milioane lei fără TVA.

Cookies