ARHIVA B365

Cumperi hrană pentru câine de la magazin? Ce conțin, de fapt: Pedigree, Friskees, Cesar, Carrefour

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip hrana pentru caini ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 6 produse tip hrana pentru caini, achizitionate in mod aleatoriu si anonim in luna septembrie 2014.

Toate produsele au mentionat pe eticheta valoarea proteinelor, fibrelor, grasimilor, cenuselor si al umiditatii. Acestea variaza dupa cum urmeaza:

– Valoarea proteinelor variaza intre 6% si 10%

– Valoarea grasimilor variaza intre 4% si 7%

– Valoarea fibrelor variaza intre 0.12% si 0.50%

– Valoarea cenuselor variaza intre 1.8% si 3%

– Valoarea umiditatii variaza intre 78,5% si 83%

Spre exemplu, produsul Pedigree Hrana completa pentru caini adulti,cu vita si iepure, conține în proporție de 81% apă, 8% proteine, 4% grăsimi, doar 0,40% fibre, 1,80% cenușe. Proporțiile sunt similare la hrana de la Cesar, Friskies, Carrefour. E interesant și să vedem cum prezintă Pedigree sortimentul analizat de ANPCPPSR, pe site-ul propriu:  Plicul Pedigree® contine ingrediente naturale printre care produse animaliere proaspat obtinute (neconservate prin congelare).

Se prezinta sub forma de bucatele in sos, delicat gatite pentru a pastra mai bine nutrientii si vitaminele. Si nu in ultimul rand, un gust mai bun pentru placerea cainelui tau.
– produs cu carne proaspata
– contin doua feluri de carne
– bucatile de carne au o forma placuta
– plicurile au un miros apetisant, irezistibil pentru cainele tau.

Datele complete referitoare la ce conțin sortimentele analizate, le puteți analiza AICI. 

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button