Cum vrea un sector al Capitalei să scoată de pe domeniul public mașinile, dându-le o sarcină în plus dezvoltatorilor imobiliari

24 mart. 2022
2146 Afișari
Cum vrea un sector al Capitalei să scoată de pe domeniul public mașinile, dându-le o sarcină în plus dezvoltatorilor imobiliari

Consiliul Local al Sectorului 6 pregătește o hotărâre prin care vrea să oblige dezvoltatorii să vândă apartamentele noi cu tot cu locurile de parcare, pentru că, adesea, din cauza prețului mare cerut în plus, oamenii optează tot pentru a-și parca/lăsa mașina pe stradă. Odată introdusă ca obligație, noul proprietar nu va mai putea opta să nu-și cumpere locul de parcare.

„(3) În Autorizația de Construire va fi menționată obligația investitorului/dezvoltatorului de a înstrăina o unitate locativă împreună cu locul/locurile de parcare aferent/aferente și în mod corelativ de a proceda la intabularea dreptului de proprietate al locuinței individuale numai împreună cu locul de parcare aferent”, se arată în propunerea de hotărâre a Consiliului Local Sector 6.

Automat, prețurile apartamentelor noi vor crește

Astfel, viitoarea hotărâre a Sectorului 6 va completa HCGMB 66/2006, care prevedea că se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare apartament cu suprafața construită desfășurată de maximum 100 mp și minimum două locuri de parcare pentru fiecare apartament cu suprafața construită desfășurată mai mare de 100 mp, plus suplimentarea cu maximum 20% a totalului locurilor de parcare/garare stabilite pe care să le poată folosi vizitatorii.

Automat prețurile apartamentelor noi vor crește. Potrivit Economedia, prețurile locurilor de parcare sunt 17.000 euro plus TVA la nivelul 1 de subsol, 15.500 euro plus TVA la nivelul 2, 14.000 euro plus TVA la nivelul 3. Locurile de parcare exterioare se vor vinde cu 15.500 euro plus TVA. Evident, motivul este degrevarea orașului de mașini, care ocupă de multe ori spații dedicate pietonilor.

„Este o discuție veche. Și este normal atâta timp cât dezvoltatorul este obligat să construiască locul de parcare. În plus, poate că clientul nu are acum mașină. Dar va avea in viitor. Poate vinde apartamentul în viitor cuiva care are mașină. Și in acest presupus interval îl poate închiria. Unora care dețin doua mașini. Căci sunt multe cazuri”, consideră Antoanela Comșa, președintele Gran Via și al Asociației Investitorilor Imobiliari din România (AREI), citată de Economedia.

Propunerea de la Sectorul 6 este o altă încercare a autorităților de a compensa lipsa cronică a parcărilor din oraș, cauzată de acordarea dreptului de contrucție fără a lua în calcul creșterea densității mașinilor din oraș, mașinile fiind parcate în tot felul de locuri interzise, cel mai des blocând pietonii sau obligându-i să circule pe carosabil din cauza lipsei spațiului disponibil pe trotuare, complet blocate de mașini parcate.

Cookies