Randările stațiilorde metrou de pe Magistrala 6 au fost prezentate, de altfel, la Anuala de Arhitectură.
STAȚIA HENRI COANDĂ. CLICK PE FOTO PENTRU VARIANTA MĂRITĂ:
STAȚIA GARA BĂNEASA. CLICK PE FOTO PENTRU VARIANTA MĂRITĂ:
STAȚIA PAJURA. CLICK PE FOTO PENTRU VARIANTA MĂRITĂ:
STAȚIA WASHINGTON:
STAȚIA TOKYO:
STAȚIA PARIS:
La data de 1 aprilie 2014 s-a obţinut Certificatul de Urbanism nr. 14/23 (Consiliul Județean Ilfov nr. 3602/01.04.2014) în scopul actualizării PUZ pentru extindere AIHCB, iar două zile mai târziu au fost înaintate cererile şi dosarele aferente spre instituţiile abilitate pentru obţinerea avizelor, precum şi pentru reconfirmarea avizelor de principiu obţinute anterior. Față de avizele obținute și reconfirmate în anul 2014 au fost obținute și avizele noi solicitate urmare a noului certificat de urbanism. Pe planurile de reglementări urbanistice au fost adăugate căile de comunicație rutieră solicitate de comunitățile locale Otopeni și Tunari. PUZ-ul a fost coordonat cu ultimele prevederi în ceea ce privește magistrala de metrou M6 Gara de Nord – Otopeni.
Marți, 13 mai 2014, la Consiliul Județean Ilfov, în cadrul ședintei Comisiei de Urbanism a fost avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal AIHCB și va fi disponibil pentru o perioada de 15 zile pentru eventuale contestații, după care va fi supus avizării în ședintele de plen ale Consiliilor Locale Otopeni și Tunari.
Programul Strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pentru Aeroportului Henri Coandă va fi finalizat în 2022. Capacitatea modulelor construite va fi de 25 de milioane de pasageri pe an.
Conform fostului director Metrorex Gheorghe Udriște, Magistrala 6 de metrou București-Otopeni a obținut toate avizele de specialitate și avizul preliminar al Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului de la Primăria Capitalei și se așteaptă aprobarea Consiliului General al Municipiului București pentru acest proiect.
Proiectul Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni a fost modificat la cererea Ministerului Apărării Naționale. Astfel, una dintre stații a fost mutată pentru că s-ar fi aflat prea aproape de o unitate miltară. Noua modificare dă naștere însă la probleme noi pentru că se pierd legăturile pietonale cu această stație.
„În urma consultărilor care s-au făcut pe acest proiect au apărut o serie de modificări. Stația de la granița dintre București și Otopeni, la calea ferată de centură, se afla aproape de o unitate militară cu profilul transmisiuni. Avizul de la Ministerul Apărării Naționale a impus o îndepărtare a stației de unitatea militară”, a explicat în cadrul Comisiei de Urbanism a Primăriei Capitalei, arhitectul Constantin Enache, care a realizat proiectul Magistralei 6,
În această situație, stația Bruxelles a fost mutată mai spre Otopeni. Această modificare aduce însă și noi probleme. „Va fi o distanță mai mare între accesul la metrou și Șoseaua Odăi. Se pierde astfel legătura pietonală din zona Odăi și legătura pietonală dintre București și Otopeni. Acest lucru va trebui să se facă pe sus pe un pod sau peste calea ferată. Solicit Primăriei să decidă în ce fel va fi rezolvată situația creată acolo”, a mai spus arhitectul Constantin Enache.
Unde vor fi amplasate staţiile de metrou şi cum se va face accesul
Pajura – staţie cu cinci accese, la marginea cartierului
Expoziţiei – staţie prevăzută cu 5 accese, în incinta complexului Romexpo
Piaţa Montreal – staţie la nodul rutier de la Casa Presei, cu 4 intrări/ieşiri
Gara Băneasa – staţie cu 3 accese, la Fântâna Mioriţa
Aeroportul Băneasa – staţie lângă aeroport cu 5 accese
Tokyo – staţie cu 5 accese, în faţa magazinului Ikea
Washington – staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu bd. Liviu Librescu
Paris – staţie cu 5 accese, la intersecţia DN1 cu Aleea Padina
Bruxelles – staţie cu 5 accese, între Municipiul Bucureşti şi oraşul Otopeni.