ARHIVA B365

Cum va fi construit Pasajul subteran de la Piaţa Presei

Potrivit documentului, pasajul se va realiza pe un singur sens – dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff. Mai exact, pasajul va intra in subteran de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, dupa Fantana Miorita, va trece pe sub Piata Presei Libere unde se va bifurca si va iesi pe Soseaua Kiseleff, in zona strandului Tineretului, si pe bd. Marasti imediat dupa cele doua turnuri gemene de la Piata Presei. Pentru acest pasaj Primaria Capitalei ar urma sa plateasca 18 milioane de euro. In plus, municipalitatea doreste sa construiasca si un pasaj subteran pentru pietoni. Societatea civila se opune realizarii pasajului rutier pe motiv ca distruge bd. Kiseleff. Dupa finalizarea dezbaterii publice, planul urbanistic urmeaza sa fie supus la vot in Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

„Zona Pietei Presei Libere, datorita convergentei unor fluxuri importante de vehicule si pietoni si a unor linii de transport public se numara printre zonele unde se manifesta disfunctii majore. Avand in vedere concluziile studiului de circulatie se propune realizarea unui complex subteran compus din pasaj rutier pe relatia Soseaua Bucuresti-Ploiesti-Bd. Kiseleff cu ramificatie pe Bd. Marasti(Piata Montreal) si pasaj pietonal cu rol de nod intermodal de transport public. Pasajul pietonal va realiza subtraversarea pietei pe orice directie si va asigura legatura dintre statiile de transport public de suprafata cu statia magistralei 6 de metrou”, se arata in expunerea de motive a proiectului.

Potrivit municipalitatii, prin realizarea acestui proiect se asigura imbunatatirea infrastructurii, reabilitarea si marirea capacitatilor retelelor publice edilitare, cresterea performantei transportului public. „Se urmareste totodata realizarea unor spatii publice de calitate corespunzator dimensionate pentru deservirea fluxurilor pietonale”, se mai arata in expunerea de motive a proiectului.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat in mai multe randuri ca lucrarile la Pasajul de la Piata Presei vor incepe in acest an, in buget fiind prevazuti 15 milioane de lei din cei 18 milioane de euro cat costa lucrarea.

Primaria Capitalei a facut deja licitatie pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei, contractul in valoare de circa 18 milioane de euro fiind atribuit consortiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL, pe 8 mai 2011.

Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor a cerut Ministerului Culturii, in 2011, clasarea bulevardelor Kiseleff si Aviatorilor ca monumente istorice. Cererea a fost respinsa, ministerul aproband doar construirea celor doua pasaje subterane de la Piata Charles de Gaulle si Piata Presei Libere. Daca Ministerul Culturii ar fi aprobat clasarea celor doua bulevarde, construirea pasajelor nu ar mai fi fost posibila.

Sursa: hotnews.ro


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button