Cum va arăta traficul din București în 2035? Nicușor Dan: Analizăm concluziile studiilor de fundamentare care vor sta la baza reglementărilor din viitorul PUG

12 oct. 2023
443 afișări
Cum va arăta traficul din București în 2035? Nicușor Dan: Analizăm concluziile studiilor de fundamentare care vor sta la baza reglementărilor din viitorul PUG
Cum va arăta traficul din București în 2035? Nicușor Dan: Analizăm concluziile studiilor de fundamentare care vor sta la baza reglementărilor din viitorul PUG. FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

În prezent, Capitala este deja sufocată de mașini, iar bucureștenii îmbătrânesc la semafor. Specialiștii discută despre „Cum va arăta traficul din București în 2035”, anunță Nicușor Dan.

Sunt analizate concluziile studiilor de fundamentare care vor sta la baza reglementărilor noului Plan Urbanistic General (PUG) al Capitalei.

Cum va arăta traficul din București în 2035? Temă importantă pentru viitorul PUG

Cum va arăta traficul în 2035 în funcție de investițiile în dezvoltarea infrastructurii de circulație și care sunt măsurile care vor contribui la reducerea fluxului de vehicule au fost printre temele cel mai intens discutate astăzi de specialiști, transmite Nicușor Dan pe Facebook.

Primarul Capitalei îi anunță pe bucureșteni că specialiștii au lucrat pe două scenarii, iar cel mai optimist arată că orașul poate avea un trafic mai lejer doar dacă vor fi realizate proiecte majore precum autostrada de Centură și modernizarea zonei de sud a Șoselei de Centură care vor prelua parțial traficul de tranzit. Totodată, pentru un trafic mai lejer în București sunt necesare investiții în extinderea rețelei de metrou, realizarea drumurilor radiale și dublarea liniilor de tren metropolitan pe anumite porțiuni de drum.

De asemenea, la fluidizarea traficului vor contribui și:

  • Extinderea liniilor de tramvai,
  • Reorganizarea unor mari artere,
  • Crearea de piste de bicicletă și de benzi unice pentru transportul public,
  • Regenerarea urbană a unor zone și crearea de spații pietonale,
  • Regândirea sistemelor de parcare.

Sectoarele Capitalei s-au dezvoltat diferit, iar inegalitățile pun presiune pe trafic

Studiul referitor la evoluția activităților economice arată inegalități între sectoarele Capitalei care s-au dezvoltat diferit, ceea ce pune o presiune semnificativă inclusiv pe traficul din oraș, spune Nicușor Dan.

În prezent, zona de Nord a Capitalei (Nord, Pipera Nord, Pompeiu, Floreasca-Barbu Văcărescu) acoperă aproximativ 43% din stocul existent de birouri, zona de Sud acoperă doar 1,3% din stoc, iar zona de Est acoperă 1,5% din stoc.

Reglementările pe care le vom propune în noul PUG vor trebui să țină cont de toate aceste aspecte astfel încât să stimulăm o dezvoltare coerentă a orașului în relație cu infrastructura modernă de transport, explică primarul Capitalei.

În momentul în care specialiștii din Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajare Teritorului vor finaliza analiza, cele 13 studii de fundamentare realizate de Consorțiul condus de Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” vor fi recepționate și vor fi prezentate bucureștenilor.

Cookies